Baka baka liten gris

Fick en helt grymt bra bok i julklapp som jag började läsa igår när Rickard hade somnat. Innan jag själv somnade hade jag läst ut den. Boken heter "Kort kjol" och är skriven av Christina Wahldén. En bok som berör!!

På juldagens årliga fest planerade vi äntligen vad som ska göras på nyår. Jag tror det kan bli helt sjukt lyckat! Så om någon har tips på god förrätt, varmrätt eller dessert föår ni gärna skriva. Rätterna bör vara nöt och laktosfria...
Vi har själva funderat lite.

Förrätt
Gratinerad humer

Varmrätt
Fylld fläskfilé
med parmesanskinka och soltorkade tomater

Dessert
???

Juldagen måste vara årets mesta festardag!!!
Det är ju då alla gamla vänner går ut för att ha kul tillsammans. Förstår inte folk som inte går ut och träffar sina vänner på juldagen, det bör vara lag på det!
Undrar förövrigt hur det gick med suddens diadem, om hon tejpade det med eltejp... hehe det skulle vara skoj å se om hon gjorde succé!

Annars så ska jag försöka dra in en slant till familjen idag. Det behövs ju!!

Kommentera gärna så blir jag glad =)
Postat av: Gloom

Deserttips: Mullvad!! (släktfavorit)

Koka (eller vad fan det nu heter) katrinplommon så det blir riktigt mjuka och lägg dem i blöt i knjak.

Lägg plommona på ett avlångt fat formade till en mullvad.

Täck med vaniljfromage´.

Täck det i sin tur med vispgrädde(hoppas det finns laktosfri?)

Avsluta med att riva blockchoklad (bildar pälsen)över och dekorera ögon och näsa med katrinplommon!!!


Det kanske låter lite udda men är så satans gott!!!

2005-12-27 @ 13:29:36
URL: http://gloom.blogg.se
Postat av: Gloom

...blötlägg plommona i konjak alltså, jag hatar mig själv och vissa felstavningar som du vet...

2005-12-27 @ 13:31:12
URL: http://gloom.blogg.se

Kommentera gärna så blir jag glad =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0