dyrt hos tandläkaren

Var på undersökning hos tandläkaren igår, 425 kr... fy, för en undersökning!!! Har haft ett pyttehål sedan jag gick i nian. De tyckte det hade blivit lite större så det var dax för lagning. Så jag har varit och lagat det lilla hålet idag. Utan bedövning för jag tycker bedövningen bara är onödig, jag anser mig vara ganska smärttålig. Jag är emot allt vad mediciner heter och tror på att det är bättre för kroppen att sälvläka. Det ska otroligt mycket till för att jag skata en värktablett...
Hursom helst så kostade lagningen idag 870 (!!) kronor. Det är sjukt! Hade jag inte fått julklappspengar hade jag nog inte haft råd.

Jag hade kunnat göra betydligt mycket roligare för dessa 1295 kr! Det borde inte kosta mer än att gå till läkaren, alltså 210 kr...

FY!!!

Kommentera gärna så blir jag glad =)
Postat av: Åsa

Håller så totalt med dig... men jag läste någonstans att man ska snabbutreda tandvården, så att en undersökning inte ska kosta mer än ett läkarbesök + att det skulle införas ett högkostnadsskydd på övriga behandlingar... Får väl se om det är ett tomt löfte inför valet... känns som att det kommer lägligt just nu menar jag... Jaja, besökte också tandläkaren förra vecka, 475 spänn, men som tur var hade jag inga hål. Gott nytt år förresten!

2005-12-30 @ 11:45:58
Postat av: Gloom

Jag tar heller inte någon bedövning men jag får betala samma pris och det tycker jag är konstigt. Dels blir det inte någon kostnad för bedövningsmedlet men framför allt så går det ju mycket fortare att borra utan bedövning.

2005-12-30 @ 14:38:44
URL: http://gloom.blogg.se

Kommentera gärna så blir jag glad =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0