Tänkvärt

Fick följande mail av min far: Läsvärt!

Vi har för bråttom i vår hektiska värd för att vi skulle ha tid att
stanna och tänka på livets grundläggande frågor som :

Varför kommer pizzan snabbare till kunden än ambulansen?

Varför finns det parkeringsplats för rörelsehindrade framför skridskobanan?

Varför beställer folk dubbel ost hamburgare, stor pommesfrites och Cola light?


Varför köper vi hotdogs  i tiopack och korvbröd i åttapack?

och har du tänkt på
Varför målar kvinnorna sina ögon med öppen mun?

Varför är inte ordet förkortning kortare?

Varför trycker vi på start när vi vill stänga av datorn?

Varför finns det inte kattmat som smakar mus?

Varför står det i hundmatburken "ny bättre smak" vem har testat detta?

Alla känner väl flygplanets svarta låda som alltid håller sig oskadd. Varför
tillverkar man inte flygplanen av samma material?

och vidare

Varför trycker du fjärrkontrollens knappar hårdare när batterierna är nästan slut?

Varför tvättar vi handdukarna, våra händer är väl rena när de torkas?

Varför använder Kamikaze flygarna hjälm?

Hur har man fått skylten "gå inte på gräsmattan" mitt på gräsmattan?

När ett ord är fel i ordboken, hur vet man det?

Har arbetarna på Lipton kafferast?

När jag köper en ny bumerang- hur blir jag av med den gamla?

Varför har byggnader som ska var öppet dygnet runt över huvudtaget  lås?


Kommentera gärna så blir jag glad =)
Postat av: Åsa

Hahaha... ja detta är värt att ta sig en funderare på! Hoppas du snart får ordning på bredbandet, så att vi får ta del av dina tankar och upptåg igen. Det är så skoj å läsa =)

2005-12-02 @ 12:35:18
Postat av: LP

klok far! skönt att du är online igen...

2005-12-02 @ 15:36:02
Postat av: Gloom

Jag har svaret på en av frågorna!

Anledningen till varför vi köper korv i 10-pack och korvbröd i åtta-pack är att det inte finns i 10-pack och det gör mig så satans irriterad varenda gång. Det är ju ett bidrägeri från korvbrödstillverkarna och jag hatar mig själv varje gång jag köper 2st korvbrödspaket. Man borde nog börja baka egna korvbröd...

2005-12-02 @ 15:54:55
URL: http://gloom.blogg.se
Postat av: Robodan

Många klassiska och intressanta filosofiska frågor
:-)

jag ska försöka mig på några av dem:

Cola light beställer folk för att de tror att de är hälsosamma. En nyttig sak verkar ta ut ett par onyttiga:-)

Man kanske kan skriva förkortning med en förkortning?

Mycket intressant med startknappen på datorn. Vi kanske startar avslutningen?

De som testar hundamten kan kanske ge sig på det där med mussmak?

Kamikaazepiloternas fackförening införde hjälm;-)

När du testar ordet på folk kan du nog få reda på om det är fel.

Du får lägga bumerangen i papperskorgen istället för att slänga den!

Rörelsehindrade kan ju vilja titta på någon som åker skridsko och så finns det väl endel specialåkdon så att även rörelsehindrade kan åka på banan.

Jag har än så länge inte fått någon pizza särskilt snabbt, men det stämmer nog beroende på var man bor. Det finns ju oftast en pizzeria lite närmare. Till ambulansernas försvar är att de ofta lämnar kunden snabbare!

2005-12-03 @ 17:51:22
Postat av: Robodan

ICA:s egen korv och egna korvbröd finns faktiskt i samma mändgpack! Det största sedan Columbus upptäckte Västindien!

2005-12-03 @ 17:53:12
Postat av: Lina

Colalight är inte nyttigare. Det är värre än vanlig cola! Då aspartam är många tusengånger sötare än socker!!!

2005-12-03 @ 19:48:39
URL: http://linasjoblom.blogg.se
Postat av: scarymary

Haha, grym lista. Jag har väldigt många liknande funderingar =)

2005-12-09 @ 18:28:50
URL: http://scarymary.blogg.se/

Kommentera gärna så blir jag glad =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0