Att vara heterosexuell är inte normalt bara vanligt!

På pendeltåget till VFU:n hade jag en trevlig pratstund med en av skolans SO-lärare. En intressant snubbe faktiskt!
Började med att sitta med på en fysiklektion, det som de jobbade med var faktiskt sånt som jag inte riktigt hade koll på, tyvärr! Sedan var det mattelektion med 6 st resurselever från år 9. Det var roligt att jämföra dessa elever med de andra 30 i år 8 som jag undervisade igår. Som sagt, intressant!
Var även med och hade en timme med 2 elever som inte behöver ha idrott för sina föräldrar. Där var man mer ett stöd och någon att prata med än vad man var lärare, men det handlade fortfarande väldigt mycket om att vara pedagogisk.
Var även med när mentorn hade sexualkunskap med en 8. Mycket givande! De fick i uppgift att i grupp rita kvinnan respektive mannens könsorgan. Alla fick till någon form av helikopter som en tjej beskrev mannens kön, men det var nog bara en grupp som fick till en snippa, ja det heter ju det nu förtiden. Snippa och snopp. Jag kom på mig själv med att glöra bort mig när jag pratade om kvinnans kön. Jag sa ordagrant såhär: "den första personen som ser en tjejs könsorgan är i förstahand pojkvännen, den andra personen som ser kvinnans kön är oftast gynekologen och i tredjehand tjejen själv". Observerade ni att jag sa pojkvän, vilket jag inte borde sagt! Jag skulle ha sagt pertner! Fy på mig! Att vara heterosexuell är inte normalt bara vanligast!

Jag han bara precis komma hem och slänga i mig lite mat, sen var det dax att ge sig iväg igen för att ha kvällskurs. Sex och samlevnad i ett genusperspektiv!
Vissa stunder var föreläsningen riktigt bra, stundtals värdelös...

Kommentera gärna så blir jag glad =)
Postat av: Gloom

Vadå genus? Genusberg... hm, det heter väl venusberg...? öh,jag förstår ingenting!!!

(förlåt, det var mitt sätt att säga att du är söt, eller nåt...)

2005-11-08 @ 21:00:39
URL: http://gloom.blogg.se
Postat av: Lina

Sex och samlevnad i ett genusperspektiv, var visst vad föreläsningen hette. Lite tydligare nu kanske :)
Om du menade att jag var söt, så tack!

2005-11-08 @ 21:06:26
Postat av: gloom

så lite så...

2005-11-08 @ 23:14:56
URL: http://gloom.blogg.se

Kommentera gärna så blir jag glad =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0