Kul fakta

Fick kommentaren nedan av Christofer (http://dagensord.blogg.se). Och då tänkte jag som honom att ingen kunskap är onödig kunskap. Så jag skriver ner lite mer onödig fakta här...

Ingen kunskap är onödig kunskap - som till exempel att det är 14 gånger större sannolikhet att en pool än en bil är inblandad i en dödsolycka med barn under fyra år.



Varje år dör fler än 150 människor av att ha blivit träffade av fallande kokosnötter.


Varje sekund äts 418 kit-kat fingrar världen över.

Varje sekund konsumeras 8000 Coca-Cola produkter världen över.

Världens största maträtt är förmodligen helstekt kamel, som ibland serveras på beduinfester. Kamelen fylls med ett får, som i sin tur är fylld med kycklingar, som är fyllda med fisk, som till sist är fyllda med ägg...

Snickers, chokladen, introducerades 1930. Namnet Snickers kom från en häst som ägdes av familjen Mars - ägare till den stora godiskoncernen.

Potatischips uppfans 1853 av Gorge Crum, i Saratoga Springs. De var ett spydigt svar till en kund som klagade över för tjocka pommes frites.

Ögats lins är den enda kroppsdel som inte kan drabbas av cancer.

En medelamerikan äter i snitt 28 grisar och 35 000 kakor under sin livstid.




Kommentera gärna så blir jag glad =)
Postat av: Robodan

Man kan alltså få nagelcancer?

2005-11-07 @ 01:44:22
Postat av: Tedde

Eller tandcancer???

2006-05-24 @ 10:28:28

Kommentera gärna så blir jag glad =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0