Lite förvirrad på min första VFU-dag...

Var lite nervös när jag satt på pendeln till Mantorp. Mest för att jag inte visste hur min mentor såg ut. Och när jag kom dit och sedan presenterade mig för henne visade det sig att hon helt plötsligt hade två studenter... Men jag spelade dum och låtsades som om jag inte visste om att det var jag som mailat fel. (Det har jag skrivit om tidigare i min blogg, men alla jag pratade med tyckte inte jag skulle låsas om att jag kontaktat fel person.) Men det löste sig i alla fall och jag fick mentorn som jag egentligen skulle ha haft....
Virriga jag, om jag ändå hade mailat henne för två veckor sedan och berättat att jag kontaktat fel.

Hur som helst så har hon ungefär 8 mattelektioner i veckan, vilket känns lite lagom under dessa 3 veckor då jag ska planera lektioner till matten. Hon har även Biologi och nån kemi och fysiklektion i veckan. Precis vad jag vill se!! Imorgon ska hon dessutom introducera sexualkunskap i en 8:a. Hon frågade om jag ville ta hend om det, men jag tackade faktiskt nej. Det känns som om det är ganska nyttigt att se hur någon annan lär ut inom det ämnet!
Dessutom är denna kvinna ganska ung. Eller typ hälften så gammal som Ia, min mentor i textilslöjd från i våras.

Jag visade även intresse genom att vara med på en konferens till kl 17. Bra gjort av mig tycker jag! Det diskuterades om svaga elever och vilka elever som inte har uppnåt G i ett eller flera ämnen. Det är förvånandsvärt många i en klass som har IG i ett eller fler ämnen!!!
När jag satt där började jag tänka på mig och min bror. Tror aldrig att verkan han eller jag har varit något av namnen de diskuterat på ett sånt möte! Vilka duktiga barn vi var!!!
Det var faktiskt intressant att var amed!!

Något som var lite pinsamt var att jag skulle hjälpa en elev i år 9 med hennes matteläxa, hon brukar fålite specialhjälp med lästal. Men det var 2 tal som jag inte lyckades lösa... Det var pinsamt! det var ju trots allt ett tal i boken för år 9!!!

Men men...

Det var min dag! Har även kostat på mig ett Pendelkort på 650 kr, det är lite surt. Det innebär att jag har 165 kr kvar av CSN-pengarna denna månaden. Förstår inte hur CSN tänker!!! Tur att man jobbar extra! =)


Kommentera gärna så blir jag glad =)
Postat av: Åsa

Tur att det löste sig i alla fall!!! Lagom mycket lektioner o planera oxå!

2005-11-07 @ 21:02:21

Kommentera gärna så blir jag glad =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0