Jag, här och nu!

Lina heter jag, flyttade från Gränna till Linköping för 2 år sedan för att plugga och leva studentliv, vilket är otroligt skoj!! Jag läser/studerar just nu matematik, vilket är väldigt skoj när jag lyckas räkna ut ett tal, när jag inte gör det är det inte lika skoj. Jag har just nu lite ångest över att jag har tenta om 15 dagar och har väldigt svårt för att sätta mig ner och räkna. Detta blir inte enklare av att jag igår tog ihand med min pojkvän på att inte äta godis, chips, popcorn, salta pinnar, kakor, dricka läsk eller saft förrän kalendern visar den 23 december och klockan står på 18:00. Godis gör det enklare att få tummen ur för att tentaplugga. Men vi får se, det går kanske bra med frukt oxå...
Att jag läser till lärare gör det inte enklare att sluta upp med allt socker. För lärare fikar och fikar och fikar.

Just nu blir jag skräckslagen varje gång jag går förbi spegeln, mitt röda hår är nämligen 15 centimeter kortare än vad jag är van vid och jag har något som kallas lugg vilket jag inte haft sen jag var ett litet barn. Det tar nog några veckor att vänja sig vid sin nya spegelbild. När jag kastar en blick i spegeln ser jag även att jag är väldigt lik min mamma. Jag vet inte om det är den nya luggen som gör det eller om jag alltid har varit det.

Den här bloggen kommer att handla om det som gör mig arg, glad, fnittrig, ledsen och om annat som snurrar runt i huvudet på mig! Ni kommer även få följa mig i min kamp mot allt som är sött!!


Kommentera gärna så blir jag glad =)
Postat av: Håkan

Kul och spännande. Jag kommer att följa Er kamp mot socker, chips-suget. Lycka till !

2005-10-09 @ 21:48:15

Kommentera gärna så blir jag glad =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0