Sonett

Att födas. Man kan inte protestera
En del är stora, andra är rätt små
Man skriker högt, men ingen tycks förstå
Det känns som om man skulle explodera
Vem är det där som vill fotografera?
Hallå där, värld! Nu kommer jag, pass på!
Det är så mycket Tjo! och Hej och hå!
De kollar så att allting ska fungera
Kan någon enda människa förklara!
Men allt man kan få fram nu är ett skrik
Ett foto tas och det ska man bevara
Man köper välling i en jourbutik
Som vuxen kan man äta godis bara
Men man är inte rar, man har kolik


Blev inspirerad av Stinas Sonett, så även jag försökte mig på DN:s sonettmaskin. Och så blev reslultatet...

Kommentera gärna så blir jag glad =)

Kommentera gärna så blir jag glad =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0