729 dagar kvar

tills jag fyller 25. Ja det ärlång tid kvar, så det är väl ingen idé att få åldersnojja nu. Hehe

Idag är jag ledig från skolan, men vi är ju så duktiga att vi ska till C-huset för att plugga idag oxå. Det låter ambitiöst, vilket det kanske är så här 2 veckor föra första tentan, men jag vet redan nu att vi kommer tjöta bort ganska mycket tid. Å så brukar det bli en tur till baljan (studentfik där det säljs en massa billiga baguetter och delicatokakor). Men vi skrattar väldigt mycket ihop, så det gör oftast inte så mycket om vi inte lyckas lösa mer än en uppgift.

Idag åkte min bror på klassresa till Barcelona. Jag blir så avundsjuk. Jag vill oxå åka iväg till något varmt land och bara roa mig. Men han är verkligen värd att komma ifrån Gränna. Han har haft det fullt upp sista året på gymnasiet. För några veckor sa han att enda gången han kommit bort från Jönköping var i höstas då han var i Linköping och hälsade på.
Så jag hoppas att han får fint väder och en skojsig klassresa. Faktiskt lite avis då hans skola betalar hela resan...

På lördag kommer Rickard hem till mig. Det ska bli härligt att få prata med varandra på riktigt. Trots att vi pratat på tok för mycket i telefon så hinner man ju aldrig säga ens en femtedel av vad man hade tänkt. Så det ska bi så skönt. Att veta att det inte kostar 10 öre ordet man säger, vilket det typ blir nu.
Sen åker han på måndag igen. Det är bra så att man inte tröttnar på varandra.. hehe Nä men jag måste ju tentaplugga förfullt sen och då är det bra att jag får vara ensam. Oavsett så längtar jag massor, men samtidigt börjar den där tentaångesten komma krypande.
Mitt mål är att klara en av dem innan sommarlovet!!!

Födelsedagskort
(Fick ett kort idag, som tyvärr inte är medpå bilden,
men det var ett kort på växjö... hehe skoj skoj!)

Igår hade jag lite kalas här. Det var jättetrevligt! Jag visade mina tårtkunskaper, botten blev inte riktigt som den skulle, men den uppskattades iaf!
Det var så kul att även killarna kom, jag har saknat dem i vår. DAS och jag har bara setts 2 gånger på hela våren. Men det får bli ändring på det nu. Vi ska iaf ses redan om en vecka, sushi på schemat då...
Tjejerna har jag träffat lite oftare, men det är som vanligt väldigt kul att träffa dem.
Stundtals blev det väldigt vuxna samtal, men det blir väl så när alla börjar bli färdigpluggade och har levt färdigt studentlivet. Men än har jag iaf 1 år kvar. Vilket känns både skönt och lite skrämmande. Studentlivet är ju faktiskt en ganska trygg tillvaro.
Tack Åsa, Lina, Jennie, Emma, Sandra, DAS, Jocke och Florian för att ni kom igår!! Det var skoj!!

Det var även kul att Barcelona vann... hehe

Puss och kram!!!

Kommentera gärna så blir jag glad =)

Kommentera gärna så blir jag glad =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0