Höj studiemedlet!!!

Nu är debatten i full gång. Behöver dagens studenter höjt studiemedel?
Jag anser att vi behöver det och har därför skrivit under med mitt namn på en namnlista.
Gör det du också!!
http://www.höjstudiemedlet.nu/

Corren harskrivit en artikel om studenternas ekonomi. Där de skriver att studenterna går back 1000 kr varje månad. Och det stämmer braäven i mitt fall. På de tio månader som jag studerar per år går jag nog i snitt back med 1000 kr i månaden.
Jag klarar av att gå back med 1000 kr varje månad tack vare att jag har 2 extra jobb vid sidan av mina studier.
Någon politiker som var och diskuterade i SVT:s morgonsoffa sa att hon tyckte att vi studenter kan ansöka om bostadsbidrag istället för att tjata om ett höjt studiebidrag. Är det verkligen rätt. Ska alla studenter ansöka om bidrag för att ha råd att leva. Är det då inte bätte att höja studiebidraget istället. Dessutom kan inte alla studenter få bostadsbidrag då de kanske har mer än 100 000 kr på banken. 
Bara för att de har föräldrar som har sparat pengar till dem kan de alltså inte få 1000 kr i bidrag varje månad. Men det innebär ju fortfarande att dessa personer går back 1000 kr i månaden. 
Det jag vill säga är  att jag tycker att studiestödet behöver höjas och bör höjas i samma takt som hyror och annat!!

Kommentera gärna så blir jag glad =)
Postat av: Max Power

Det är ju en självklarhet.. Och inte ens jag är student.. Hehe..

2006-04-06 @ 14:37:34
URL: http://maxpower.blogg.se

Kommentera gärna så blir jag glad =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0