Jag blir så trött...

Har jobbat hela dagen! Så när jag 20:03 kommer ut i bilen för att åka hem så är det Winnerbäck på radion, kvällen var räddad. Trodde jag! Så jag kommer hem, skyndar mig upp för att få lyssna på intervjun med honom. Då satt Mappa och mixtrade med datorn och TV:n. Skulle visst koppla ihop dem så att de kunde se 24. Då fanns det alltså ingen radion på undervåningen. Jag frågade bror om jag kunde låna hans dator för att läsa mail och lyssna på radio, det fick jag inte. Pappa sa till mig att sätta mig vid datorn på övervåningen, kunde ju lyssna där. Men då var kabeln till högtalarna utdragen och det skulle ta mig typ 50 minuter att krångla in där och få i sladden. Sista alternativet inomhus var stereon på vinden. Men tror ni att den fungerade??? Nä, självklart inte!!
Jag fick helt enkelt gå ut och sitta i bilen för att lyssna på radio. Jag blir så trött!!
När jag väl kom in efter 45 minuter så sitter hela familjen och lyssnar på radio... Jag blir ännu tröttare!

Nu är jag lugnare, har tagit mig in under skrivbordet för att koppla in dessa j-a högtalare. Det tod mig inte alls 50 minuter att få i sladden utan att några andra åkte ur, det tog bara 30...

Nu har jag alltså jobbat 2 av 4 dagar på Brahehus. Det är goa pengar när lönekuvertet kommer, men just nu är det inte så skoj!! Eller jag menar att det går bra när jag väl är där, det är bara jobbigt att ta sig dit på morgonen. Ska bli skönt att jobba på Stadium i sommar. EN ny upplevelse. Sen har jag bara en sommar kvar av sommarjobbande. Sen har jag förhoppningsvis fast tjänst och lediga helger och vanlig semester på sommaren. Åh vad jag längtar!

Ser även fram emot att gå till Hjorten i morgon det var inte igår. Synd bara att inte Rickard är hemma, vi brukar ju alltid dansa sista dansen tillsammans där och dricka öl å så... Hehe.
Men han hade nog inte fått plats här. Jag sover i en 80-säng och vaknar såfort jag vänder mig om, trillar liksom nästan ur sängen då. Är ju van vid att sova ensam i en 140-säng.. hehe

Nu ringde Rickard, han är så go. Jag blir alltid så glad av att prata med honom!! Han hade det bra och hade varit golfledig idag. Nu har vi snart varit ifrån varandra hälften av tiden, det känns skönt!!

Jo så är det, nu ska jag kolla vart jag ska ta grönt kort...

Puss


Kommentera gärna så blir jag glad =)

Kommentera gärna så blir jag glad =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0