Räkningar suger så in i...

Idag har jag fått mitt bidrag från CSN samt några löner från lite här och var. Det är kul!! Jag fick även min första lön som lärare idag. Det är skojsigt!!!

Den här månaden kom alla räkningar man kan tänka sig. Telefon, mobil, hyra, korrigering av elen (tyvärr till att jag skulle betala en massa mer), bredband och några andra små utgifter.
Från CSN får man, om man tar fullt lån och bidrag, 6 968 kr. När mina räkningar var betalda hade jag 1000,10 kronor kvar på kontot. Detta ska då räcka till mat och nöjen i 30 dagar, ca 33,4 kronor om dagen.

Nu ska jag inte gnälla som har jobbat en massa och som får lön utöver CSN, men jag tänkte bara göra er som inte är studenter uppmärksamma på den knapra ekonomin som studenter faktiskt kan ha. Men jag ska försöka att leva lite snålt denna månaden så får vi se hur mycket jag fått lägga till från lönen den 24 maj. Hehe.
Men nu har de ju gått med på att höja studiebidraget med 100 kr i månaden och lånet med 200 kr. Viket skulle innebära att jag haft 1300,10 kr på mitt konto.

Jaja. Ointressant jag vet!



Jag är nog inte så knäpp som jag tidigare trott. Idag lyckades jag lösa flera uppgifter tillsammans med Hanna på statistiken. Det var kul. Jag nämnde inte en gång att vår lärare både låter  och ser ut som en kossa.
Jag kanske klarar tentan ändå... Det vore roligt. Borde nog bara lägga ner lite mer tid på att räkna statistik så ska det nog gå bra!

Puss puss

Kommentera gärna så blir jag glad =)
Postat av: Åsa

Ja, räkningar är skit... Men ett jätte-GRATTIS på din födelsedag. Ser fram emot tårtan!!

2006-04-26 @ 16:05:02

Kommentera gärna så blir jag glad =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0