En dag med massor av djur...

Idag har jag varit och hälsat på hästar, typ 8 gårdar runt Mantorp och Mjölby... Det var ställen jag besökt många gånger förut, eller inte.

En elev var inte ute i stallet så vi fick gå upp till huset och knacka på. För det första kom det ut en stor hund. Jag som älskar lösa djur, framförallt stora hundar (och hästar). Sedan tittade jag mig runt på altanen. Och vad såg jag där???
Jo en mus, en ihjälfrusen mus. Den låg på rygg. Och jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Ihhh, vad obehagligt det var.

Stallen vi var i var olika stora. Alltifrån ett stall för 4 hästar till ett med säkert 100 hästar i. Söta ponnyhästar till stora och fula hästar, säkert 25 olika katter i varje stall. Men något i ponnystallet fick mig att minnas gamla goda tider. Det var en kanin som såg ut precis som Keski. Gud vad jag kände att jag gärna vill ha en kanin igen. Men men.

Längtar lite efter Keski faktiskt!!

Kommentera gärna så blir jag glad =)
Postat av: Åsa

Oj oj oj Lina... hur kom du i kontakt med alla dessa djur, antar att det inte var på så väldigt frivillig basis? Har fortfarande i färskt minne när du såg den lilla musen på andra sidan vägen i Orrefors... Så nu är jag mäkta imponerad av dig!

2006-02-10 @ 17:19:20

Kommentera gärna så blir jag glad =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0