Fjällen!!!

jag i fjällen

Tanken var att det inte blev någon skidsemester denna våren.
Det blir iaf så att jag ska till fjällen i år. Lyllo mig!!


Rickard anmälde sig till en golftävling i sälen, men helt ärligt trodde jag inte att han skulle bli uttagen då de bara valde ut 10 herrar och 10 damer. Men idag fick vi veta att han kom med. Så i Sälen anordnar de en golftävling på snö. Han måste vara tillgänglig för att spela golf några dagar under veckan, men resten får vi för att glassa i backen. Måste självklart vara med på några middagar och så på kvällarna, men det blir bara skoj!
Det är bra för då får vi en semester tillsammans innan han ger sig ut i världen för träningar och tävlingar, å så blir det ju inte jättedyrt heller =)
Det får bli vår gemensamma julklapp för 2005.

Jag ser verkligen fram emot detta, dessutom kanske jag får träffa några kompisar till honom från hans studietid.
familj


Så mamma och pappa, jag börjar nog bli vuxen nu =) Första fjällsemestern utan er... Ingen som bär mina skidor och stavar, ingen som tömmer ut snön ur vantarna när man kört om kull, ingen som spänner mina pjäxor och dessutom inte heller någon som står och filmar och skrattar när man har gjort en rejäl vurpa då man kört offpist.
Å bror, nu får jag istället åka med Rickard i liften, så då får jag väl sitta och skratta ensam (eller med honom) åt alla fula åkstilar i backen.

vurpa

Å så är det en stor lyx att få bo på hotell när man är på skidsemester. Sist vi gjorde det hade pappa firmafest i Sälen. Då låg vi, alla barn medans föräldrarna satt i baren och drack öl, och tittade på vuxen-TV på hotellrummet. Vi tittade på Tutti-Frutti, om ni minns det. Ja herregud! Det var tider!

Alla andra som brukar vara med när vi åker till fjällen, som kusinerna (ibland med respektive), deras päron (alltså min morbror med fru), morfar och min familj (ibland även vi med respektive som oxå de varit utbytbara... hehe). Det blir tomt att inte vara tio personer i liftkön. Inte så trångt i hallen när man ska ta på sig på morgonen och ingen lång kö till toan. Men det har oxå sin charm..

Men det är fortfarande en semester med skidåkning, och det är fan så trevligt! Typ något utav det bästa man kan göra!!!

Och det ska Rickard och jag göra! Lyllo mig!!!!



Kommentera gärna så blir jag glad =)
Postat av: Robert Andersson

Men, FUSK! Nu blir jag ruggigt avundsjuk.

2006-02-16 @ 21:52:04
URL: http://www.streambag.se

Kommentera gärna så blir jag glad =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback