Stor?

Varför frågar man alltid barn vad de ska göra när de blir stora?

Jag förstår inte det!
För när blir man stor? Jag har bott ensam i snart 3 år och räknar mig ibland fortfarande som ett litet barn. Visserligen måste jag ta ansvar för att räkningarna ska bli betalda och att det finns mat i kylskåpet. Men jag anser mig inte vara sådär STOR än.

Stor kanske man blir när man har hus, eller är man stor när man skaffar sitt första riktiga jobb?
Eller så är det när man väljer att förlova sig och gifta sig?
Eller är det när man skaffar barn, eller är det när man går i pension?
Eller är det helt enkelt när man slutar med att städa lyan för att föräldrarna ska komma och hälsa på?

Jag blir nog aldrig stor för visst har jag så stökigt att jag måste städa lägenheten innan vänner och föräldrarna kommer på besök.


Kommentera gärna så blir jag glad =)
Postat av: Robert Andersson

Klockrent. :)

2006-03-14 @ 21:38:31
URL: http://www.streambag.se
Postat av: Robodan

Jag blir nog heller aldrig stor. Man har ju alltid något mer man vill åstadkomma. Jag tror man mår bättre av att inse att man aldrig blir stor. Kanske blir man mindre och mindre ju äldre man blir.

2006-03-20 @ 13:40:41

Kommentera gärna så blir jag glad =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0