Vad syskon är till för...

Först nu, idag, berättade mappa för mig vad bror är till för.

Jo det är så är att jag har haft ganska tråkigt idag och då har jag ringt till mamma två gånger, men hon har haft en stressig sistadag på jobbet. Första gången så bad mamma att jag skulle riga och tramsa med pappa. Vilket jag gjorde.
Han var inte heller så jättesugen på att aktivera mig och sa till  mig att ringa och prata med bror. Jag gjorde som han sa och ringde och pratade med bror. Eller satt tyst i telefonen med bror, han var inte så sugen på att underhålla sin syster. Vi la på.

Andra gången jag ringde till mor sa hon efter bara en minut till mig att jag kunde ringa min bror för att bli underhållen. Men han svarade inte.

Lillebror är alltså till för att underhålla sin syster.



Var på en föreläsning om ADD ADHD och DAMP idag. Ibland tror jag att jag har en lindrig form av ADHD. Se här så ska ni få se, symptom på ADHD:

-Sömnstörning, insomningssvårigheter och lättväckta
-Hyperaktiva
-Humöret
-Rastlöshet
-Impulsivitet
-Svår i starten, alltså har svårt för att komma igång med saker
-Hyperfokusering. när de blir motiverade blir de superfokuserade. Sörs de då blir de jättestörda.

Man vet ju aldrig, det kanske är så.



Imorgon åker mappa och ToU till Alperna. Å så fuskigt! Men något som är bra är att jag får låna deras bil i en veckas tid.
Men vem ska jag då ringa till när jag är uttråkadt? Mappa och Rickard är bortresta och Bror tycker bara jag är tjajtig.

När bror och jag var ute och festade tillsammans i höstas sa en av hans kompisar "Jaha är det din lillsyrra?".
Tja, så hårt kan livet vara ibland.



Jag är gammal!!
Det är bara att konstatera! Jag har blivit kallad till cellprovskontroll om en månad. Ja jag vet. Jag är gammal!
Det är bara mammografin kvar då.
Föresten, varför heter det mammografi?? För det är ju inte bara mammor som går på mammografi.



Förövrigt så är bulan i min panna kvar än och läpparna vill visst aldrig läka.


Kommentera gärna så blir jag glad =)
Postat av: Gloom

Ang, cellprovkontroll... hörde de pratade om livmodertappslemhinnan på radion idag!! Bara man slipper höra hiphop så...

2006-03-20 @ 23:11:28
URL: http://gloom.blogg.se

Kommentera gärna så blir jag glad =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0