CSN S - U - G - E - R

Nu är det slut på alla listor. hehe bara så ni vet. Jag har haft bloggtorka den senaste tiden, men nu börjar jag kanske komma igång igen!

Fick 2 brev idag. Man blir glad när man får brev!!!
Det första Rickard gav mig var ett kort från mappa när de var i Portugal, Sånt blir man riktigt glad av.
Det andra var inte riktigt lika roligt. Det var från CSN. Jag öppnade det och trodde att det var något nytt papper som skolan skulle fylla i, men nej då.
Å T E R B E T A L N I N G S K R A V stod det med stora bokstäver. 14 807 kr. Det är precis vad jag är sugen på att punga upp, eller inte. Att jag fick återbetalningskrav beror på att jag bara tog 5 p på Linköpings Universitet denna terminen. Och för att avbryta utbelaningen mailade jag csn och bed dem avbryta utbetalningen, men det gick visst inte. Så då skickade jag in ett papper, som visst råkade försvinna i posten. Jaja, så är det.
CSN har även strulat en hel del med min utbildning här. Det första brevet om utlandstudier försvann även det i posten och nådde aldrig csn. Det andra jag skickade in hade inte tillräckligt med information så jag fick skicka in ytterligare en bilaga. Idag fick jag veta att det saknades information även på den. Ja man blir ju alldeles för trött.
CSN pengarna är iaf efterlängtade nu!!!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Läste på Lesas blogg att hon alltid måste lämna lite dryck i flaskan när hon dricker. Jag är precis likadan...
Men jag hittar även en kant på hamburgaren när jag äter. Jag vet jag är lite knepig, men så är det. Precis som lesa anada så är det kanten som man håller i händerna när man äter. Jag inbillar mig att kanten är torr och sunkig...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Idag har jag mitt första riktiga prov/tenta i skolan. Det är betygsgrundande. SÅ jag är allt lite pirrig i magen nu. Jag vet att jag kommer att bli godkänd, för jag har hängt med ganska bra under denna kursen. Men ändå är man en gnutta nervös...
Kommer jag ihåg artikeln på bord. Är det verkligen der Tisch, och hur är det nu i dativ? jo just dem dem och i akkusativ är den den. Okej, ja just ja, bord kan jag! Men kan jag byrå, garderob stoppskylt, nationaldag och alla andra ord som jag måste kunna. Svaret är nog att jag kan alla ord, bara det att artikeln inte sitter helt hundra...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

För övrigt så har jag fått både saltlakrits och icas kaviar så lyckan är total!! Detta fick vi av Oskar =)

Jag har fått min julklapp av min prins oxå. En resa till alperna. Vi åker den 14-17 december. Det ska bli helt underbart!!! Jag, rickard, Erik, Dan och Lisa ska åka. Tänk att få åka skidor i alperna så snart. 
När jag åker skidor i alperna mår jag som allra allra bäst. Tänk då att få göra det med sin favvo!


                    
Här var jag med min älskade familj och släkt i alperna förra året.
Snart kommer de hit och firar jul med mig =)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Besök gärna resdagboken för att läsa mer om våra äventyr!!

Kommentera gärna så blir jag glad =)
Postat av: Anonym

Fina nya färger på bloggen! Lite julkänsla! Hoppas allt är bra med dig... Här regnar det idag, men annars är allt på topp. Ha de!

2006-11-21 @ 20:16:41
Postat av: flis

hej linus! härligt att ditt språk tar sej :) jag tror jag är den enda som inte har dåliga erfarenheter av csn, men jag lider med dej... :( kram!

2006-11-21 @ 21:21:10
URL: http://feliiciia.blogg.se
Postat av: Lina

Hm vem skrev första inlägget?

Jag har heller inga dåliga erfarenheter av csn tidigare, men det är väl när man gör nåt utöver et vanliga de krånglar lite med mig eller oss studenter...

2006-11-21 @ 23:19:55
URL: http://linasjoblom.blogg.se
Postat av: Jennie

Woho, CSN sucks sometimes. Hade problemas när jag bytte från Linköping till Jönköping.. BTW jag är likadan när det gäller kanter, speciellt på mackor. Får glirningar av Tobbe om det förjämnan =) Kramis

2006-11-22 @ 14:20:14
URL: http://jennieroman.blogg.se
Postat av: Åsa

Det var ju jag som skrev det första inlägget...

2006-11-22 @ 18:16:36

Kommentera gärna så blir jag glad =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0