Jag längtar!

Det var längesedan jag längtade så mycket som jag gör nu.
Jag längtar efter ganska mycket faktiskt. Jag längtar tills jag broderat färdigt några broderier, jag längtar efter att få komma hem till mamma och pappa och bara umgås med dem några dagar. Jag längar efter att åka till Jönköping å fika med Viktor, efter att fika med Frida. Jag längtar efter att det ska bli helg. Jag längtar efter att få avsluta denna kursen. Jag längtar massor efter Rickard. Jag längtar tills det blir den 22 september så att jag kan få fira pappa. Å så ska det bli så härligt att få gå och lägga sig med en massa pirr i magen inför att flytta till ett nytt land. Och så längtar jag efter att bara vara där, att gå och strosa på gatorna.

Nu känns det precis som när jag var liten. Då längtade jag hela tiden. Det fanns alltid saker att längta efter då. Precis så känner jag nu. Det är en härlig känsla.

I Ugglas låt sjunger han "varför längtar du tills den dag då du ska fylla sju. Varför skynda sig på när den tiden snart är här ändå." Han tycker att man ska ta vara på alla ögonblick som ges. Men det tycker jag att man gör även om man längtar. Jag lever i nuet, men ser alltid fram emot nya äventyr =)

Jag brukar nog längta, men just nu så känns det som något extra.





Idag har jag varit å fixat lite av allt som ska fixas. Jag har växlat lite pengar, men det känns ju inte som om det blir några pengar av det. Jag växlade 2000 kr och fick 210 euro tillbaks. Det känns ju som mycket mer med 2000 än 210...

Och så har jag köpt 218 st knappar. hehe...



Kommentera gärna så blir jag glad =)

Kommentera gärna så blir jag glad =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0