tyskakunskaper

nu skulle jag skriva ett inlägg men kom på att det kanske är lite olämpligt så jag skippar ämnet jag tänkte skriva om.

Nu börjar iaf ångesten komma inför sluttestet som är nästa fredag. Puh. jag tror nog att testet kan gå bra. Är egentligen mest nervös inför språktestet, Tänk att sitta å diskutera en massa ämnen med två lärare på ett främmande språk... Puh.

Jag är inte så duktig på tyska, men vi var tvungna att skriva en berättelse och en kontaktannons... Nu får ni också läsa, men inte skratta, kontaktannonsen var det ett tag sen jag skrev...

Kontaktannonsen var om sveriges kung, men det kanske man inte får lägga ut så här offentligt, så jag tog bort den. Den var ändå typ skriven som om det var en 13 åring som hade skrivit den.

och nästa...

Martin und Eva waren verliebt. Martin wollte immer Golf spielen aber sie wollte das nicht immer und sie verließ ihn. Martin war traurig und wollte das Eva zurück kommt, er traumte immer von ihr.
Während Ralf und Laura Picknick machten sagt er dass er eine andere Freundin habe und verließ sie. Laura fuhr nach Österreich, weil sie ihn vergessen wollte. In Wien ging sie ins Cafe und traf dort Martin, Sie verliebten sich. Eine Woche später gingen sie in den Park nach Schönbrunn. Sie schmusen sehr lange und dann gingen sie auf eine Party und dann ins Bett. 1 Jahre später bekam sie ein Kind und diese Wochenende heiraten sie.


 hehe, ja vad gör jag egentligen, blottar mina tyskakunskaper... Usch och fy!

Nu ska jag iväg och lära mig lite mer.

Puss och så


Kommentera gärna så blir jag glad =)
Postat av: Jennie

Oj, jisses här ar det ringrostigt för min del =) Fattade lite av vad det stod iaf.. Haha. Det kommer nog gå toppen för dig på sluttestet! Kram

2007-01-19 @ 15:49:01
URL: http://jennieroman.blogg.se
Postat av: stina

åååh, jag fattade allt :) fin liten historia:) hejja lina!

2007-01-20 @ 17:54:34

Kommentera gärna så blir jag glad =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0