Vårdcentraler suger!

Nu när jag äntligen har fått tummen ur arslet och kontaktar sjukhuset för att jag måste få hjälp med min mage. Jag kan verkligen inte fortsätta att leva såhär! Min mage håller på att sprängas och jag har sånna kramper att jag inte kan göra något längre.

Jag har besökt vårdcentraler 2 gånger tidigare för min mage och de gör ingenting, de skiter i mig. Ignorerar mig!  Och då säger sjukhuset att jag måste gå via vårdcentralen.
Personalen på vårdcentraler är inkompetenta och bryr sog bara om sina egna kafferaster!
Jag dör hellre av mina magsmärtor än att gå dit ytterligare en gång för att bli förnedrad!

Svenska sjukvården är ju en av de sämsta i Världen! Akutvården är bra, men annars är den verkligen ingenting att vara stolt över!

Jag skulle gärna besöka sjukvården här i Österrike där jag bara hört positiva saker om den, men eftersom jag inte är medborgare här skulle jag få betala hur mycket penagar som helst för ett läkarbesök.

Jag hatar vårdcentraler jag går bara dit å stoppar en spruta i röven varje år och hade jag kunnat så hade jag tagit den sprutan själv. Det är bara å¨vänta in tills man blir så sjuk att man måste uppsöka akuten helt enkelt!!!

Kommentera gärna så blir jag glad =)
Postat av: Lp

Håller fullständigt med dig!
Var ute för en liknande sak innan jul då vårdcentralen sa att jag måste till akuten och röntga foten (för de trodde den var av). När jag kom till akuten fick jag inte komma in för min skada var inte akut och de sa att jag måste gå tillbaka till vårdcentralen...det gjorde jag ju inte :(
Kan du inte tajma in ett besök på det härliga svenska sjukhuset när du är i Sverige - för att muntra upp resan lite extra.. :)

2007-01-25 @ 11:36:51
Postat av: Robert

Jag tror att på vårdcentraler hamnar all personal som inte platsar på riktiga sjukhus. Det bästa som kan hända där är att man får en remiss.

2007-01-25 @ 15:58:20
URL: http://www.streambag.se
Postat av: Lina

Robbe, det var precis så jag sa till Rickard! Där hamnar ju alla som inte duger åt sjukhusen!!!

Lina, jag fårstår att du inte gick tillbaka. Jag gillar inte att bli skickad hit och dit bara för att de ska slippa lägga tid på en, och så är det min tid de slösar med...

2007-01-25 @ 17:34:17
URL: http://linasjoblom.blogg.se
Postat av: Jennie

Ush, jag hatar oxå vårdcentraler. Speciellt den i Gränna.. Var där hur många gånger som helst med mina knän innan jag opererade dem och fick bara tonvis med jävla piller mot inflamationer.. Jo, de trollar nog bort lösa broskbitar och annan skit.. Som tur är är Hälsan här inne i Jönnet ganska så bra.. Kramis

2007-01-25 @ 21:55:19
URL: http://jennieroman.blogg.se

Kommentera gärna så blir jag glad =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0