ensam

Ja då var man gräsänkling då.
Rickard bor i vårt hem och jag bor i vårt hem, fast dessa "vårt" är inte samma. Jag bor många mil ifrån Rickard. Många, många.

Ibland längtar jag efter honom, ibland inte lika mycket. Värst var det i söndags då vi skulle mysa och allt bara var det sista. Men nu är det bara 21 sagar kvar tills vi träffas igen, 3 veckor. På dessa tre veckor är jag ledig 4 dar. Så det är bara 4 längtiga dar kvar. Jag längtar mer när jag är ledig.
Men en gång längtade vi efter varandra i över 4 månader, det var länge. Och jämfört med det så är ju inte 3 veckor någonting =)

Idag har jag röjt lite i lägenheten, varit hos frissan och klippt mig lite (eller mycket) och sytt ett par kallingar till mannen. Skrivit dagbok, 11 dar. Jade visst inte skrivit sedan den 15 juni, så jag har lite att skriva igen. Tur att det har hänt så mycket så att jag har lättare för att minnas.
Har aldrig tidigare skrivit dagbok, men mitt nyårslöfte i år var att försöka skriva varje dag i 5 år. Jag tror det kan bli skoj för att det kommer hända så mycket på dessa 5 år. Wien, plugga färdigt, skaffa ny lya och förhoppningsvis få jobb.

Jag tror att jag ska krypa ner i sängen, Rickard är på konsert, metallica, så han ringer nog inatt.

I lördags var Rickard och jag hemma hos lojsan och gistaf. Det var hur trevligt och roligt som helst. Sedan var vi inne i jönnet och festade, eller Killarna festade jag började jobba klockan 8 i söndags så jag lät bli att dricka, höll lojsan sällskap.
Hon ska ha en bäbis, eller hon och Gustaf ska ha det. I januari, h*n kommer att bli så söt. Lojsans mage har redan börjat växa. Skoj att vi ska flytta till jönnet när de får barn =)

27974-95
Jag och lojsan 2005, det var ett tag sedan, haha

Kommentera gärna så blir jag glad =)
Postat av: Åsa

Usch, längtanskänslan kan vara härlig, men många gånger väldigt påfrestande och jobbig. Hoppas att dessa veckor kommer att gå fort för dig. Kramkram!

2007-07-06 @ 11:14:11
Postat av: Anonym

Längtan kan som sagt bli jobbig, men vi får inte glömma bort att det är nånting härligt vi väntar på! Här nere är tomheten och saknaden också stor, men du finns i mina tankar hela hela tiden!!!
Puss och kyss

2007-07-10 @ 09:51:57

Kommentera gärna så blir jag glad =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0