om längtan och flyktan

Här sitter jag i en ren lägenhet, jag blev väckt 11:40 idag av min sambo (som just nu inte är min sambo, mer särbo skulle man kunna säga). Jag tänkte att jag skulle göra något idag. Så jag började plocka iordning, när jag plockat klart dammsög jag och sedan skurade jag. Sedan när lägenheten var städad tänkte jag att jag skulle börja mitt nya liv, vilket innebär att alltid diska, eller i varje fall varje dag.

Sedan tyckte jag att det var på tiden att ta tag i träningen så jag gick ner och körde igenom mitt gymprogram och sedan lite löpning på det.

När jag kom hem undrade jag lite varför jag gjort allt detta på samma dag, sedan kom jag på att det var lite studieflykt, jag hade lovat mig själv att börja plugga inför tentan. Så omedvetet hade jag alltså studieflyktat hela dagen och nu sitter jag alltså här med pärmen framför mig och ska försöka ta tag i det nu, snart eller senare...

Nu är i alla fall min lya fin tills min man kommer hem.

Min bror har bokat en resa, värsta resan. Jag blir lite avis och skulle så gärna vilja göra samma sak. Han vet i alla fall att han ska sätta sig på ett flyg till Australien den 5 oktober. När han kommer hem har nog varken jag eller han någon aning om. Jag gissar att det blir i maj, juni någon gång. FUSK!
Jag skulle också vilja se Asien.

Jag och Rickard har också bestämt oss för att gör en liten resa. Vi kommer dock bara till Göteborg för att hälsa på anden och Malin och sedan har pappa fixat en hotellnatt åt oss i Halmstad. Så det blir 3 dar då vi är lediga tillsammans. Gött!!!

Och så har vi bokat in i en liten tripp i Österrike. Det ska bli underbart att få se lite mer av Österrike, tillsammans, bara vi i 5 dar. Vi ska till Hallstatt, en stad som är med på unesco:s världsarvslista. Vi har bokat ett rum i detta huset med balkong utmot sjön. Åh vad jag längtar.

Hela min höst kommer nog visserligen mest handla om att längta.

Nu ska jag återgå...

5 hela dagar kvar, nu kan jag snart räkna timmarna. 126 timmar och 50 minuter, tjooohooo.

Kommentera gärna så blir jag glad =)

Kommentera gärna så blir jag glad =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0