Vilken dag!

Jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Men dagen idag har varit märklig.

Var på jobbet som vanligt vid halv tio efter att ha varit uppe och packat och diskat och pysslat och donat. Cyklade till jobbet med ryggsäck, vanlig väska och resväska, svetten rann när jag var framme. Jag pudrade näsan lite och så var tankarna fokuserade på jobbet.
Bara en och en halv timme in på passet har vi tre väktare som spanar förfullt på två personer i butiken. Jag blev uppjagad och tyckte det var lite spännande. När de sedan kom till kassan för att betala sina varor (de hade inte tagit någonting alls) springer de tre ut och tar fast en annan äldre man. Han åkte dit och erkände men fick sitta i nästan 2 timmar innan polisen kom. Det han tog gick han ut med i handen, försökte inte ens dölja det alltså.

Det var ju spännande och bra att de tog honom tänkte jag. Så fort polisen kommer så har vi ytterligare en konstig typ i butiken, så de tre hade span på honom. Men honom fick de inte se när han stoppade på sig något.

Och så vid fyra tiden så har de span på någon ny tjej, en svensk tjej som tog med sig en massa kläder in i provhytten, men som bara hade med sig 2 plagg ut. Hon hade kläder på sig värda 1200 kr. Hon nekade till allt, trots att kläderna i hennes påse och väska var sänderklippta där larmen hade suttit.

Så när klockan var sex och de flesta av oss fick gå hem var vi alla helt färdiga. En normal dag är vi lite trötta och sega när det närmar sig stängning, men en sådan här dag blir man helt färdig av att vara på sin vakt hela tiden.

Nu har jag i alla fall tagit mig till Gränna med bussen och väntar mest på att tiden ska gå och att klockan ska ticka till 01:15 så att jag kan sätta mig i bilen och köra in och hämta hem min älskling.
Hans batteri har tagit slut i hans telefon vilket är lite dumt, så jag hoppas verkligen att han är i tid, för jag är inte sugen på att stå och vänta alldeles ensam i jönnet.

Ja så är det.

Nu är jag ledig från jobbet i 4 dar, så jobbar jag här i Gränna imorgon och sedan ska Rickard och jag till Göteborg på söndag och sedan har pappa skänkt oss en hotellnatt i Halmstad på måndag och sedan på tisdag ska vi se om vi kan ta oss till Ullared, men vi lär ju inte vara ensamma med att ta oss dit när det är sådant här väder...

Skönt ska det bli att få krama honom i alla fall och bara vara nära varnadra i några dagar!

Kommentera gärna så blir jag glad =)

Kommentera gärna så blir jag glad =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0