Ångest...

Japp, jag börjar med det roliga. Allt handlade bara om jobb igår, nästan... När jag kom hem från skolan kollade jag om jag fått några mail å det hade jag, från Stadium. Jag ska jobba där vecka 26-32 och 34-35. Man blir lycklig av att veta att man har ett jobb. De lediga helgerna och vecka 33 ska jag nog tillbringa med att sälja polkagrisar. Och 3 veckor (!) kan jag alltså vara här nere å hälsa på Rickard i September, det känns bra, riktigt bra!

Nu till det här med ångestklumpen i magen. Jag har ångest, ja det har jag. Hur ska jag bo?!?
Ska jag bo kvar i vår fina lägenhet som är nyrenoverad och som vi inte har bott i än, för 4500 kr i månaden och 1500 kr mat. dvs 1000 kr att leva för i månaden inkl att köpa kurslitteratur för?!?
Eller ska jag ta ett korridorsrum å ha 3000 kr att leva för varje månad.
Lägenheten skulle kosta ca 34 000 tom februari.
Korridoren skulle kosta ca 16 600 tom februari.
Det är stor skillnad i pengar. Man kan göra mycket roligt för dessa slantar! Jag frågar mig även om det är värt att ha ångest för att gå ut i köket å tycka matlagning är pest. Är det värt att boså lång ifrån stan?
Vill jag verkligen bo i Ryd?
Åh hjälp mig!!!
Vad tycker ni andra?
Jag vet själv inte vad jag vill...

Kommentera gärna så blir jag glad =)
Postat av: Lina

nyss ville jag inte bo ikorridor, men så tog jag fram symaskinen å då kände jag att jag kunde få en fin symaskin för ett halvår i korridor...

2007-03-23 @ 10:37:39
Postat av: Lina

vel hit och vel dit. japp sån är jag!

2007-03-23 @ 10:39:24
Postat av: Jennie

Ush, det där var inget enkelt trubbel.. Jag skulle nog inte palla att bo i korridor. Skönt att få sitta och fixa för sig själv ibland.. Men tänk såhär. Det är ju bara ett ynka litet halvår av resten av ditt liv =) Hur du än gör så fungerar det nog en kort period. Kramis

2007-03-23 @ 11:10:38
URL: http://jennieroman.blogg.se
Postat av: Lina

Ja jag vet, men egentligen handlar det bara om okt nov och halva december, sen blir det nog mest som övernattslägenhet. Åh. I-landsproblem!?!

2007-03-23 @ 11:43:26
Postat av: stina

jag tycker bo kvar i lägenhet jag! rickard har ju jobb.. :)

2007-03-23 @ 17:54:26
Postat av: Hanna

Vad bra att du får jobba på stadium, då är vi konkurrenter och så kan vi lucha ihop i våra jobbartröjor, haha!

2007-03-23 @ 21:56:57
URL: http://hannathunberg.blogg.se
Postat av: Lina

japp det har han ju, men 13500 är ganska bycket i boende kostnaderfår två personer i månaden. Det är visserligen 11 500 oxå =(
Kunde inte sova idag pga velande!

2007-03-24 @ 08:39:24
Postat av: Lina

Å hanna, luncha gör jag gärna. Synd att inte baljan ligger nära stan bara;)

2007-03-24 @ 08:42:51
Postat av: Åsa

Ja, du förstår ditt velande. Jag hade nog valt lägenheten, det är viktigt att må bra där man bor och det tror jag att man gör i större utsräckning i något eget. Ja, jag vet inte det är svårt...

2007-03-24 @ 14:13:47

Kommentera gärna så blir jag glad =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0