Chevrolet Matiz

27974-86

27974-85

27974-84


Inatt kunde jag inte sova, jag låg och funderade och kom fram till att jag nog faktiskt behöver köpa en bil.
Så idag har jag sökt efter bilar och pratat med mamma och pappa.
De tycker nog att jag är galen, men mamma känner nog igen sig själv i mig. Jag förklarade för henne att idag är det en bil som gäller och imorgon kanske det är ett nytt köksbord.

Rickard har hittat en bil som han gärna vill ha, pga-pris och bara 170 000 kr. Lite saftigt tycker jag. Jag har kollat på en limegrön begagnad bil för ca 50 000. Pappa tycker att det var mycket pengarför en begagnad bil, han tyckte jag skulle fundera på att köpa en ny. Jag behövde inte fundera så himla länge, för nu har jag hittat Anis (vi döpte om Matiz till Anis, tycker att det passar bättre på en blivande familjemedlem).

Fast mamma erbjöd sig till och med att komma upp var tionde dag å storhandla med mig om det var därför jag ville ha en bil. Pappa tyckte nog att jag skulle vänta tills jag har fast jobb och att man ska köpa en bil som ekonomin tillåter.

Så idag kommer jag att drömma om min blivande anis. Imorgon kanske det är ett köksbord jag helst vill ha.


Många andra skaffar barn, då borde vi ju kunna skaffa bil. Den kan man ju sälja om man tröttnar på den eller om den börjar låta konstigt. Det kan man ju inte med ett barn som börjar skrika...

Kommentera gärna så blir jag glad =)
Postat av: Åsa

Bilar är bra och skoj... men det är tyvärr ingen bra pryl att ha ur ren ekonomisk synvinkel... Men ack sådan frihet man får. Jag förstår verkligen din längtan!

2007-05-13 @ 14:24:51
Postat av: stina

ja, bil vill man gärna ha. och ett nytt köksbord också iofs.. så jag förstår dig! :) tids nog brukar jag säga... tids nog.

2007-05-13 @ 14:44:35
URL: http://stina47.blogg.se
Postat av: Jennie

Förstår dig när det gäller bilen.. Man känner sig fast och nästan lite handikappad utan dem, precis som jag känt när Tobbe och vår familjemedlem varit på kurs i Sthlm =)

2007-05-15 @ 08:27:12
URL: http://jennieroman.blogg.se

Kommentera gärna så blir jag glad =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0