Gör man så här???

En kille på ett jobb har nog inte förstått allvaret i att ha ett jobb. Ett heltidsjobb.
Tanken är att han ska jobba 8:00-17:00 med en timme lunch. Utöver jobbet har han heltidsstudier på kvällarna. (Helt galet för mig att få ihop den ekvationen...)
Vad jag har hört så sitter han mest av tiden genom att pela spel och titta på tv-serier och två gånger har han till och med sovit på jobbet, somnat till framför datorn.
De som han jobbar med vill väl inte riktigt skvallra för bossen. Skvallra är aldrig bra!

Men så idag (08:55) kom det visst ett brev till chefen:

"Hey all,

yesterday after school, my school friends and me celebrated the birthday of our teacher. We stayed in a pub until 3:30 in the morning. I woke up a few minutes ago with terrible headache. I mean I can come to work but if it is possible can I switch the day with this Saturday? So I will work that day instead of today? That would be great because I never drank so much beer before and I really feel very bad.

Regards,

K..."

Haha, skriver man så??
Gör man så?

Jag skulle ju i sånna fall vara så strategisk att jag ringde å sjukanmälde mig och höll tyst om vad jag gjort. Men för det första så tycker jag inte att man festar dagen innan man jobbar och för det andra om jag festar så ser jag ju till att vara jävligt fit morgonen därpå.

Galet!

Men chefen gick inte med på det och sa till honom att han gör bäst i att ta sig till kontoret illa kvickt!!
Och nu kommer han att bli varnad!


Kommentera gärna så blir jag glad =)
Postat av: Jennie

Men hallå.. Smart snubbe det där.. Förstår inte riktigt folk som kan med att bete sig så, han är nog antagligen inte riktigt mogen för att ha ett "riktigt" jobb.
Håller med dig om att man inte ska supa sig stupfull innen man ska jobba.
Lite svårt för min del kanske eftersom jag jobbar natt, men även om jag jobbade morgon skulle jag nog aldrig våga att vara riktigt bakis på jobbet.. Med tanke på alla mediciner och grejer..

2007-05-24 @ 15:43:27
URL: http://jennieroman.blogg.se

Kommentera gärna så blir jag glad =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0