Fixa och dona

Ibland förvånar jag mig själv.
Idag har jag sagt upp min lägenhet, sagt upp bredbandet, telefonen och försäkringen. Jag har även gjort adressändring till nya lyan.

Shit vad bra jag är som har tagit tag i allting.

Det som återstår nu är att skaffa försäkring, bredband och telefon till den nya lägenheten, men de skulle vi visst inte göra förrän veckan innan, tyckte de. Vi måste skriva på ett elavtal också, hm undra vilka vi ska välja.

Sedan är det bara att ta tag i allt med bilköp och bila ner i mellandagarna och hämta hem vårt hem =)

gött.

Nu ska jag ner på Maria Hilferstrasse och shoppa julklappar.

image113
Här värmer vi oss med choklad och kaffe på ett café

image114
Här provar vi att äta ostronpå marknaden.

image115
Här genar vi över museumskvarter. Nu har de gjort gubbar som vandrar på husväggen.
Sist var det ett uppochnedvänt hus.

image116
Fotona är inte de bästa eftersom vi inte hade med oss stativ. Bättre kommer nog imorgon eller så.
Hät är iaf parlamentsbyggnaden.

image117
Här myser vi med glühwein och punch på julmarknaden framför rådhuset.

Kommentera gärna så blir jag glad =)
Postat av: Mamma

Ni ser ut att ha det bra! Nästan så man känner doften av glüwein:-)

2007-11-19 @ 16:58:36
Postat av: louise

ååååhhhh, jag e såååå avis!!! vill med va i glüwein-land och julmysa! sååå härlig stämning, med små glüweinbås och julmarknader överallt! jag fick ta en tur till ullared istället och shoppa julpynt så att man kan få lite julstämning i lyan istället! :) får nöjja mig med det. och för mig bär d ju oxå av med flyttkartongerna i mellandagarna. vi kanske möts med flyttbussarna. ha ha ha! i alla fall supermys att se bilderna! kram kram!

2007-11-22 @ 13:47:06

Kommentera gärna så blir jag glad =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0