Städning

Jag fick ett mail av Lina igår som jag har tänkt att dela med mig av.






"Ett hus blir ett hem först när man kan skriva
"Jag älskar dig" på möblerna."



image0034334443.gif
Jag har tillbringat oräkneliga timmar
med att STÄDA!



image0045445554.gif
Det brukade ta mig 8 tim varje veckoslut
att göra allt precis perfekt --
"om någon skulle komma."
Sen upptäckte jag en dag att ingen kom;
de var alla ute och levde livet och hade kul!


image0056556665.gif
Så numera, när jag får besök känner jag inget behov
av att ursäkta hur det ser ut i mitt hem.
De är mer intresserade av att höra om
allt jag gjort medan jag var

ute och levde livet och hade kul.
Och om du inte har räknat ut det här än,
så, snälla, lyd detta råd:

Livet är kort. Njut av det!
Damma om du måste,
image0067667776.gif
men vore det inte bättre att

måla en tavla eller skriva ett brev,

image0078778887.gif baka en kaka eller

image0089889998.gif så ett frö,
fundera över skillnaden mellan önska och behöva?

Damma om du måste, men man har alltför lite tid,
till att simma över floder och klättra i berg,
lyssna på musik och läsa böcker,
umgås med vänner och leva sitt liv.



image00910991010109.gif
Damma om du måste, men världen är där

image01011101011111110.gif
ute med solen i dina ögon,
vinden genom ditt hår, ett lätt snöfall,
en regnskur.
Den här dagen kommer inte tillbaka.

Damma om du måste, men tänk på att
ålderdom
image011.gif kommer och den är inte vänlig.
Och när du går bort -- och gå bort måste man --
ja då blir du, just du, mer damm!



Det är inte allt du samlat på dig, utan det du dräller omkring dig

som visar vilket sorts liv du har levt. 
 





Avslutar med ett foto från min TV...
Jag skulle kolla om jag behövde damma, det behöver jag.
Men jag har annat för mig idag!

                   

Kommentera gärna så blir jag glad =)
Postat av: Mamma

Bättre en dammig tv än ett rent helv...

2007-11-28 @ 17:49:32

Kommentera gärna så blir jag glad =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0