Ny lag!?

Här kommer ett inlägg med varning för fula ord, så mamma och morfar och andra personer som läser kanske ska sluta läsa här.

Jag funderar på att skicka in en motion till riksdagen för att försöka få igenom ett nytt lagförslag. Jag vet dock inte hur jag ska formulera det riktigt än.

Jag har i alla fall ett äkta par som grannar, de hade förmodligen aldrig sett varandra nakna eller haft sexuellt umgänge innan de gifte sig. Detta har förmodligen lett till att de nu är översexuella och inte gör mycket annat än att ha sexuellt umgänge, älska, ha könsumgänge, ha sex, ha älskog, gömma pinne, knulla, ha samlag, nuppa, ligga, jucka, pippa, bryna, göka, sätta på, pirra, pöka, bola, rulla runt i höet med eller vad det nu finns mer för ord för det.
De gör de gärna mitt på dagen och så även runt 01 på natten. Jag som är en nattuggla och gärna är vaken på kvällar och nätter stör mig ganska mycket på ljuden som kommer från grannarna.
De håller inte på särskilt länge, så det kanske är därför de gör det så pass ofta. Eller nåt.

Det börjar oftst med att jag hör deras säng, den knackar väldigt mycket, vilket hörs in till min sovplats utan problem. Efter ungefär en minut hör jag några skrik från vad jag tror är frun i äktenskapet och sen är det över. Det har då max pågått i 5 minuter. Men enligt Uggla räcker det med 4 sekunder, underbart är kort, eller vad det är han sjunger.

Nu till mitt problem. Oavsett om det är 4 sekunder eller om det är 5 minuter eller som Rickard och jag låg och lyssnade på i Wien 4 timmar (!!!) så är det otroligt jobbigt att lyssna på.
Så mitt lagförslag är att svenskar bara ska få ha sex mellan klockan 18:15-18:30 då alla barn tittar på Bolibompa. Vi andra som inte är barn kan då sätta på högljudd musik i 15 minuter så slipper vi vara med i grannens sexakt.
Eller så skulle vi kunna införa onsdagen i veckan som knulldag. Så kan alla som inte vill vara delaktiga i grannens juckande vara på biblioteket på onsdagar.
Eller så ska det vara lag på att bo i hus. Alla par måste bo i hus och alla kvart-i-tre-ragg får ta in på formel 1.
Eller så får inga sängar ha gnisslande fjädrar i sig och båda parter måsta vara tysta.
Mitt sista förslag är att hyresvärdarna måsta ha väggar som är väldigt ljudisolerade.

Jag är ju mer delaktig i grannens knull än vad de själva är...

Kommentera gärna så blir jag glad =)
Postat av: madde

haha fy fan va jobbigt =P

2007-10-15 @ 10:58:22
URL: http://negerboll.blogg.se
Postat av: lois janhans

ååååhhhhhh. nån som har d som jag! [med enda skillnaden mellan oss e att jag e suuupersingel och därför inte får nåt alls av den där varan som tydligen både dina och mina grannar får mer än nog av!] hur som helst. jag röstar helt med dig om du startar ett eget parti eller liknande. varje söndagskväll plus x antal kvällar, dagar, nätter osv skakar d i mina fönsterrutor pga dom!!!!!! med enda skillnad att min ganne verkar vara lite uthålligare... ha ha ha!

du e för rolig du!!!!!
kram louise.

2007-10-15 @ 18:39:53
Postat av: Rille

Kul med jämlikar, men tråkigt att höra att fler lider!

Mitt liv:

Granne 1: TV på jämt och ständigt, hörs rakt ner i min lägenhet. Har även ett "friskt" sexliv...

Granne 2: Kör storstädning av köket mitt i nätterna, katruller som klonkar högt osv.

Granne 3: Har importerad asiatisk fru som ständigt gormar att han är full. Har även påträffats sovande i trapphuset.

Granne 4: Har setts springa naken i trapphuset och utanför på trottoaren.

Granne 5: Har uppenbarligen ett gediget intresse för överdimensionerade Hi-Fi anläggningar. Kör stereon ofta och gärna på hög volym, vilket även avslöjar en mindre tilltalande musiksmak.

Kioskägaren utanför porten: Säljer cigg till fjortisar som därför samlas trugande i klungor och peppar varandra att gå in och köpa de så eftersträvansvärda stimulanterna. När de väl lyckas sitter de gärna mitt framför porten och konsumerar dessa. Detta var dock en avstickare eftersom det inte har med oljud att göra...

Sängen finns just nu i köket där jag om nätterna åtminstånde för lite lugn och ro. Jag Googlar just nu på sökorden "ljudisolera" och "sovalkov" och halkade därav in på din blogg. :)

Tjing!

2007-10-27 @ 13:22:50
URL: http://www.richardsvahn.com

Kommentera gärna så blir jag glad =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0