åttonde dagen

Natten till förra torsdagen bodde jag på hotell med min pappa.
Vi vaknade båda två klockan 00:54, sjuka. Sedan dess har det varit oförändrat. Mamma blev sjuk dagen före och rickard blev sjuk dagen efter.

Så idag är jag inne på min åttonde dag som sjukling.
Det suger väldigt mycket.

Imåndags ringde jag till vårdcentralen för att jag ville ha hjälp för min hosta och mitt onda i halsen. Men som vanligt tar de mig inte på allvar. JAG HATAR DEN SVENSKA SJUKVÅRDEN!!
Att jag har feber som pendlar upp och ner, spelar ingen roll, att jag stundtals bara kan ta halva andetag spelar inte heller någon roll.
Jag sa till sjuksköterskan, även kallad idioten, att jag har svårt att andas

Jag:        Jag undrar vad jag ska göra åt min feber, halsont och att jag ibland får svårt att andas?
Idioten:  Får du inte luft när du andas?
Jag:        Jo jag får ju luft, men det känns tjockt.
Idioten:   Så du får luft när du andas?
Jag:        Ja jag får luft, men det är jobbigt att andas på nätterna
Idioten:   Då är det nog ingen fara, drick mycket och ta alvedon och hör av dig om det blir värre.

Det tror fan att jag får luft, om än inte så mycket, annars hade jag nog varit begravd vid den här tidpunkten!

Jag jämför det här med att jag som lärare skulle ha ett utvecklingssamtal med en elev som är svag i något kärnämne. Jag som pedagog säger till mamman att vi inte tänker sätta in extra resurser utan att de får höra av sig om det blir värre, så ska vi överväga om vi ska försöka hjälpa eleven.
Jag är inte en sådan lärare. Jag tycker att alla som har problem ska få stöd och hjälp!!

Jag lovade mig själv att inte ringa tillbaka dit, eftersom jag inte får någon hjälp, för att den svenska sjukvården är ett stort skämt.
Tror de att jag ringer dit och låtsas att jag är sjuk för att jag tycker att det är kul att gå till en okunningvårdcentral och spendera pengar.

Idag hade jag dock inget val.
Jag ringde igen, en trevligare idiot svarade. Hon tyckte det lät konstigt och ville gärna titta på mig, men idag hade de ingen tid. Så för att få en tid imorgon måste jag gå upp halv åtta för att ringa och boka. Det lät som om hon tyckte att jag skulle ringa något journummer, men det skulle aldrig falla mig in. Dit ringer man bara om man har hjärtstillestånd, typ.

Jag får se hur jag gör. Jag vill inte förnedras av några idioter som inte kan sin sak.



Ibland önskar jag att jag bor kvar i Österrike. För det är klasskillnad på sjukvård och sjukvård!!

mitt 25-års kalas får nog bli inställt =(

image187
Snodd här

Kommentera gärna så blir jag glad =)
Postat av: louise!

stackare - verkar vara en seg sjukdom d där!
i alla fall kul att höra att det går bra på intervju-fronten! :)
och så får man passa på att skicka stora grattiskramen till tjugofemårsdagen med. jag vet, ett par dagar tidigt, men ändå... :)

2008-04-24 @ 15:32:33
URL: http://atasteofmylife.blogg.se

Kommentera gärna så blir jag glad =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0