Flickigt och pojkigt!

Jag läste en artikel, som en fröken länkade till, och kom att tänka på om kläder måste vara uppdelade i en pojkhörna i butiken och en flickhörna i butiken. Måste pippihåret finnas på flickans del av utklädningskläderna i leksaksaffären? Måste det i födelseannonsen stå vilket kön det blev på barnet?

För ett tag sedan såg jag en födelseannons där det stod någonting i stil med:

Äntligen har vi blivit föräldrar till ett barn!



I många andra annonser står det: flaggan i topp det blev en med snopp. Varför vara så könsfixerade. Ska vi om vi får en dotter skriva: Hon kom som en fjärt, det blev en med framstjärt??

Vi föds inte till svenskar, vi blir det!
Vi föds inte heller till kvinnor, vi blir det!


Kommentera gärna så blir jag glad =)

Kommentera gärna så blir jag glad =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0