Baka baka liten kaka

Idag har jag jobbat och gubben har spelat golftävling i Strömstad av alla ställen.

Jag njöt av att vara ensam hemma. Ensam utan prat och utan musik njöt jag av tystnaden. Bläddrade i min nya, underbara bok och bestämde mig för att baka några kakor.

Några kakor blev många kakor.

Helt oredigerade foton, gubben har rangordnat dem från vinnare till plats nummer åtta:




Dessa småkakor kom på en åttonde plats enligt gubben.




Jag har visst missat att fota havreflarnen, de kom på en sjunde plats. Se sista fotot.






Denna sockerkaka bakades för att jag behövde smulor till dammsugare...



plats nummer sex.






syltkakor på plats nummer fem.






Kärleksmums på en fjärde plats.







Dammsugare på plats nummer två. Han fick bara smaka den lilla längst ned i hörnet.






Ännu inte garnerade, men plats nummer tre för kokostoppen och plats nummer ett för nötkakan.






Här har vi en av varje sort.



Känner mig nästan som en farmor nu, hela frysen full med småkakor. Jag som inte ens gillar kakor och choklad. Det är bra och därför har jag inte smakat någon (okej, lite smet slank ner). Då är jag ingen farmor i alla fall, för inte slickar väl en farmor ur skålen?



Alla kakor bakade med recept från A Piece of Cake. En bok som borde finnas i alla hem.

Kommentera gärna så blir jag glad =)
Postat av: Håkan

Vad dom ser goa ut....min rangordning efter min smak

1. Nötkaka

2. Cocostopp

3. Sockerkaka



Ser fram mot en fika hos Er.....

2008-08-31 @ 20:38:59
Postat av: Jenny

ojojoj - vad många sorter! Nu får vi snart komma och hälsa på, någon måste ju provsmaka!

2008-08-31 @ 20:51:22
Postat av: Mats-Olas Fanclub

Hjälp vad ambitiöst... :)

2008-08-31 @ 21:19:58
Postat av: Linda

OJ va gott det ser ut! Ja Tack jag kommer gärna på fika :-)

2008-08-31 @ 21:57:39
URL: http://lindabage.blogg.se/
Postat av: Anton

Helt underbart gott...kärleksmumsen skojjar inte världens bästa kock bort...eller det är väl du!



TACK!

2008-09-09 @ 23:55:21

Kommentera gärna så blir jag glad =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0