Lärare på riktigt





Jag är nu lärare även svart på vitt.
Idag kom examensbeviset på posten.




I helgen var vi i Linköping och trängdes med 12 000 andra som också ville höra bra musik.
Vi var på Stangebro och lyssnade på Winnerbäck. Jag lyssnade mest eftersom jag hade 11 997 långa människor framför mig. Som tur var hade jag mina bästa killar (sambo och bror) med mig. De tog tag i varsitt ben på mig och lyfte upp mig i ungefär varannan låt för att jag i alla fall skulle få en skymt av scenen.
För övrigt så luktade mannen framför mig tvättmedel, det var stjärnklart på himlen och killen brevid mig skickade många sms och berättade hur grym Lasse var. Det är sånt man ser om man inte ser scenen.

Dagen var i alla fall toppen. Vi gick i Linköping och strosade och shoppade upp de sista pengarna i väntan på lönen. Vi åt på Ghingis och jag drog nit lotten. Jag fick betala 100 kronor mer för min mat och fick inte hälften så god efterrätt som de andra två. Skämt å sido.

En ny vecka har börjat och är snart slut känns det som. Jag var på möte för nyanställda idag och kommer att få en mentor att ställa alla mina 1000 frågor till. Frågar man inget får man inget veta, så jag frågar alla.

Det får nog komma ett skolinlägg snart där jag kan ventilera mig lite. Jag undervisar år 3-8 och är mentor för en sjua. Det är spännande både för mig och dem!

Nu ska jag lägga mig i soffan och njuta av kvällen!

Kommentera gärna så blir jag glad =)
Postat av: Åsa

Grattis till din examen!! Fortfarande lika intressant namnteckning han har den där Jan... =)

2008-08-26 @ 21:17:03
Postat av: stina

ventilera ja. puh! jag vill också ha en mentor för jag känner mig rätt så vilse stundtals. och jag vill även ha mitt examensbevis. när skickade du in ditt? lycka till med allt!

2008-08-27 @ 17:47:53
Postat av: stina

grattis såklart också!

2008-08-27 @ 17:48:16
Postat av: Lina

Åsa: tack! Ja hans är minst sagt lustig.



Stina: ja det är bra med mentor, men jag vet inte om hon kommer vara något stöd egentligen. Vi är 9 nyanställda på samma mentor, men tanken är att vi ska träffa henne ensamma 2-3 gånger på en termin.

Jag skulle nog säga att min mentor mer är min textilkollega som stöttar mig mycket=)

Jag skickade in mitt i juni, när jag fått in alla mina poäng i Ladok. Har dock inte fått mitt examensarbete på posten än...

tack och lycka till själv!



2008-08-27 @ 19:35:46
URL: http://linasjoblom.blogg.se/
Postat av: Mats-Olas Fanclub

Grattis till examen!

2008-08-30 @ 22:28:20

Kommentera gärna så blir jag glad =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0