Skolan eller jag menar jobbet

Ledsen för att det blir få uppdateringar nu.

Det är ganska mycket.

Många namn, många nya ansikten, mycket att hålla reda på, många nya upgifter. Ja helt enkelt många många och mycket.

Idag hade jag första föräldramötet. Det kommer bli många första det här året. I morgon får jag mina första elever och på fredag har jag mina första (nåja, men första sedan utbildningen) lektioner.

I mitt arbetslag är vi 3 nya personer, eller lärare, som det är nu, men ytterligare en verkar det bli. Så vi är många nya där också.
Många av de andra har varit stressade inför skolstarten, jag har varit ganska lugn. De som har lite mer erfarenhet säger att jag som nyutexaminerad inte vet vad jag ska vara stressad för. Det är skönt att inte vara stressad och att inte veta hur mycket det är.

Idag missade jag dock ett möte, det stod visst i ett PM att alla som hade med elevensval att göra skulle samlas. Det hade jag läst, men jag visste ju inte att jag var inblandad i det. Så kan det gå, men de ringde efter mig och jag döck upp lite försenad.

Men summan är att det känns bra och är kul och det är huvudsaken.

Kommentera gärna så blir jag glad =)
Postat av: Fröken Nina

Kul att allt känns bra! Hälsa till de gamle som jag känner! :D



Ugglorna gjorde succé!! TACK!

2008-08-13 @ 22:21:04
URL: http://www.ninateacher.blogspot.com
Postat av: Åsa

Åh, kul att höra hur du har det! Har allt tänkt på dig. Hos oss är det också mycket, mycket, mycket, men eleverna kommer tack och lov inte förrän på tisdag... Lycka till med eleverna, det kommer att bli strålande! Kram

2008-08-14 @ 17:12:22
Postat av: stina

hu, jag är också helt slut av allt nytt. men mina elever kommer inte förrän på torsdag så förhoppningsvis hinner det landa lite. jag är dock enda nya på hela stora skolan. konstigt och både bra och dåligt. hoppas vi överlever första veckorna:) hejja oss!

2008-08-14 @ 21:24:14

Kommentera gärna så blir jag glad =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0