LURAD

Nu har äntligen OS börjat vilket innebär många kvällar framför TV:n med något garn i händerna.

Jag var inte så smart som fotade de svarta och bruna skapelserna mot en svart bakgrund, men man lär sig ju alltid något. På tal om att lära sig något så gjorde jag det igår.

Jag har trånat efter ett par jeans som är alldeles för dyra egentligen. Problemet har varit att ingen butik i Jönköping har haft dem i min storlek, så jag sökte efter återförsäljare på nätet för att skicka efter just de som passar mig. När jag väl hade sökt kom jag till blocket.se där jag hittade en annons med jeansen i just min storlek och använd i endast en vecka.. Efter 10 mail fram och tillbaka förde jag över pengarna (500) till hans konto. När Rickard kom hem sa han något i stil med "Du bad väl honom skicka dem mot postförskott?". Och hm, nej det gjorde jag inte. Då började jag inse att jag kanske blivit blåst. Har hans personnummer eftersom det var ett personkonto jag överförde pengarna till. Men namnet han har uppgivit finns varken på birthday.se eller hitta.se. Det jag kunde konstatera är att hans namn, ort och födelsenummer inte stämmer överens. Jag har blivit LURAD!
Jag ringde till banken och bad dem stoppa överföringen, men det gick inte. Pengarna är inne på hans kont på måndag och jag är lurad, LURAD!

Så jag har lärt mig att inte vara så godtrogen! Det har ju dock fungerat ca 20 gånger förut, men det kan ju inte alltid gå vägen. Banken tyckte att jag skulle polisanmäla, men jag ska vänta och se. Någon vecka ska han ju få p sig i alla fall...


Fröken Nina
har beställt dessa:





och denna filur har jag gjort som elevinspiration:





Dessa hjärtan är även de som inspiration:


Kommentera gärna så blir jag glad =)
Postat av: Fröken Nina

Ska bli så kul att ge dem i present på måndag. Hör av dig imån!

2008-08-09 @ 16:06:21
URL: http://www.ninateacher.blogspot.com
Postat av: stina

mycket roligare att virka sånt än grytlappar kan jag tänka.



hoppas jeansen dyker upp.

2008-08-10 @ 23:03:49
Postat av: Smsa Låna

Kul att du bloggar! Fortsätt så :D

2011-07-19 @ 20:49:20
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera gärna så blir jag glad =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0