Saknad

Jag har faktiskt saknat bloggen en gnutta och har nu tänkt att skriva några rader när det faller mig in.

1.Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Japp, jag har gjort mycket som jag inte har gjort förut. Flyttat till jönnet är ett exempel. Klarat analystentan är ett annat.

2.Höll du några av dina nyårslöften?
Förmodligen inte eftersom jag inte minns vad jag hade för nyårslöfte. Jag har nyårslöften varje år...

3. Blev några av dina vänner föräldrar i år?
Japp, först ut var underbara Isabelle och sedan var det många fler som blev sugna. SÅ det har bara ploppat ut ungar till höger och vänster 2008.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej som tur är inte. Usch, dumma tanke.

5.Vilka länder besökte du?
Bara Sverige faktiskt, det var faktiskt ett löfte vi hade. Att inte resa så mycket som 2007. Det är kul att resa men kostar också väldigt mycket.

6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
Inte som jag kan komma på just nu, jag är ganska tillfreds med livet. Möjligtvis skidåkning och det är redan inbokat för 2009.

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
1 maj tror jag det var, när jag hämtade bror min på flygplatsen =)

8. Vad var din största framgång 2008?
Min största framgång var att jag klarade analystentan, fick ett vikariat som väldigt snabbt blev en fast tjänst.

9. Största misstaget?
Oj jag har gjort många misstag, men inget misstag som är värt att minnas, sådant lägger jag bakom mig.


10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag har varit sjuk, ordentligt sjuk när HV71 tog guld. Det är nog faktiskt det största misstaget jag gjorde. Att jag inte lyssnade på min otroligt febriga kropp. Jag borde verkligen inte åkt till Linköping för att titta på HV, detta gjorde att jag var sjuk i flera veckor.
(Det var dock väldigt roligt att stå i HV:s klack och se dem ta hem guldet och krossa LHC)

11. Bästa köpet?
Bilen, den köptes i december 2007 men vi betalar fortfarande på den varje månad. Så det är nog det bästa köpet.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Bilen och hyran.

13.Gjorde någonting dig riktigt glad?
Det var mycket som gjorde mig riktigt glad.
När jag hade haft opponering på min uppsats och den var godkänd.
När jag blev kallad till i stort sett alla intervjuer som jag sökt.
Vardagliga händelser med familjen - som sjöbloms gruppkram. Det är familjekärlek.
Att varje dag få somna bredvid en go kille.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
Oj, kanske om du lämnar mig nu med Winnerbäck och miss Lii och kanske With Every Bit of Me av Kevin Borg. Jag blev störtkär i honom och följde hans Idolresa.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag var nog gladare än 2007 eftersom Rickard bor med mig nu och vi slipper pendla för at träffas.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Jag önskar att jag gjort min kropp några kilo lättare, alltså mindre.

18. Hur tillbringade/tillbringar du julen 2008?
Fortfarande ovisst. Men med största sannolikhet med min älskade familj.

19. Blev du kär i år?
Jag blev inte kär i år, jag fortsatte vara kär.


20. Favoritprogram på TV?
Grey's Anatomy.

21. Bästa boken du läst i år?
Minns inte exakta titeln. Lappen på en kylskåpsdörr. Coolt att man kan skriva en bok av lappar som jag grät till.

22. Största musikaliska upptäckten?
-


23. Något du önskade dig och fick?
G på analysen, mycket ångest inför den. Omtapetserat. Ett jobb. Jag fick mycket jag önskade mig.

24. Något du önskade dig men inte fick?
Silversmideskurs.

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Var sjuk. Den där j-a hockeymatchen gjorde att jag fortfarande var sjuk på min födelsedag.

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja, några småsaker som inte jag själv har kunnat styra.

27.Vad fick dig att må bra?
Min familj, Rickard ingår i min familj.

28. Vilken kändis var du mest sugen på?
Haha, när HV tog guld var det nog Liv, men under hösten blev det nog Kevin.

29. Årets bästa konsert?
Anna Ternheim eller Winnerbäck.

30. De bästa nya människorna du träffade?
De bästa? Ska jag behöva rangordna dem.
De nya människorna jag träffat är alla bra på sitt sätt.


När lusten faller sig in kommer jag tillbaka igen.


Kommentera gärna så blir jag glad =)
Postat av: Åsa

Oj, så trevligt att du kommer tillbaka lite! Hoppas att du har haft en bra jul! Kram på dig, hoppas vi kan ses snart!

2008-12-26 @ 16:17:55
Postat av: Fröken Nina

Kul att se dig här igen! Jag kanske snor din lista ;)

2008-12-28 @ 12:46:50
URL: http://ninateacher.blogspot.com

Kommentera gärna så blir jag glad =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0