Nytt huvud, någon?

Idag hade jag räknat med att må bättre, slippa febern. Men så är det inte, så här kommer ett inlägg som handlar om att jag tycker synd om mig själv.

Jag har fått sån fruktansvärd huvudvärk. Jag är bortskämd för att jag aldrig har unt i skallen annrs, men idag har jag rejäl skallebank.

Nu kommer snart mannen hem, jag har förberett maten så idag blir det Paj med chicken a la King

pajskal:
2.5 dlvetemjöl
50 grammargarin
0.75 dlkesella 1 % fett
fyllning:
200 gramskivade champinjoner
1 ströd paprika i tärningar
2 mskmargarin
2 mskvetemjöl
3 dlhönsbuljong
400 gramkycklingkött från en grillad kyckling
0.5 dlkaffegrädde
1 stäggula
 salt och peppar
sallad:
100 gramriven isbergssallad
200 grammorötter i slantar
200 gramtomater i tärningar
1 stäpple i klyftor

Instruktioner

Börja med pajskalet. Kör vetemjöl, margarin och kesella i en mixer till en deg. Kavla ut degen så att den är något större än pajformen. Täck pajformen med degen. Nagga. Låt pajformen stå kallt i 30 minuter. Grädda i 225 grader i 10 minuter.
Fräs champinjoner och paprika i margarin i en kastrull. Strö över vetemjöl och rör med en trägaffel. Späd stuvningen med buljong. Låt stuvningen koka i 5 minuter. Rör ner kycklingköttet. Blanda kaffegrädde och äggula i en kopp. Rör ner blandningen i stuvningen. Låt stuvningen koka upp en gång. Smaka av med salt och peppar.
Bred ut stuvningen i det varma pajskalet. Servera med en sallad gjord på isberg, morötter, tomater och äpple.


Kommentera gärna så blir jag glad =)

Kommentera gärna så blir jag glad =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0