Två veckor senare

image145
KENT (fotot taget med mobilen, därav den dåliga kvaliteten)

Då är det nästan 2 veckor sedan jag uppdaterade sist. Jag borde skämmas, men det gör jag inte för jag har inte haft någon ork överhuvudtaget och så hade min hårddisk kraschat, men min mor var så snäll och fixade den åt mig.

Vecka 5 var jag i Linköping 3 dagar, men bara en natt vilket gjorde att det blev lite dyr bensin. Vi började på vårt exarbete vilket kändes riktigt bra och väldigt inspirerande.
Fredagen kom och jag låg och fixade alla sladdar i lägenheten. Det var ett projekt, men nu är det gjort i alla rum utom i vardagsrummet som ju ska tapetseras om. Vi var på Ikea och införskaffade ytterligare ett skrivbord eller om jag borde kalla det sybord =) =)Redan på fredagen kändes det som att helgen var över, vilket den ju inte var.
Lördagen spenderade vi i lägenheten och på Ikea, vi var och shoppade det sista till lyan.
På söndagen kom mappa in och hälsade på. Vi gick runt Munksjön innan vi gick hem till oss och smaskade i oss varsin semla. De kom även med min dator som hade fått en ny hårddisk och dessutom lyckades mor min rädda nästan all min data och fotona från 2004!! Pappa hade oxå varit med och pillat med datorn och jag är så glad för att jag har dem som ställer upp när något kivas (hur det nu stavas?).

Denna veckan har jag haft praktik, det är alltid roligt att vara ute på fältet och se verkligheten =) I måndags somnade jag dock redan klockan 20, jag är inte van vid att gå upp klockan 05:45 och sedan ha ljud runt omkring mig, men det har varit väldigt roligt. Jag känner att jag har valt rätt!
I onsdags var jag hemma och kelade med Isabelle, men var även social med lojsan. Isabelle är mycket mer medveten nu och kan till och med följa med med blicken.
Mamma fyllde även år och jag var där och firade henne, jag glömde dock att sjunga för henne, men hon fick 36 små presenter. 36 var kanske att ta i, men hon fick en ny servis av oss med tre olika sorters tallrikar gånger 12.
I går var vi egentligen för trötta för att hitta på något efter att vi hade smaskat i oss färska räkor med aioli, men när det kommer ett sms där det står att några vill umgås med oss så var det bara att traska bort till dem.
Vi pratade och spelade spel och hade som vanligt väldigt trevligt hos lojsan och gistaf och Isabelle. Kalle var där också och det var väldigt länge sedan jag träffade honom.
När vi skulle knata hemåt vid 00:30 tiden, så blev vi jagade eller om man ska kallade förföljda av en bil. Jag blev livrädd och bara skakade. Vi sprang in i en gränd och sedan gick vi ut på den stora gatan, men jag hade svårt för att gå hem så vi ringde efter en taxi som fick köra oss typ 700 meter. Det var värt varenda öre av den taxiresan!!

Idag har vi shoppat tyg och ett mönster som ska bli en skjorta till Rickard, men eftersom tyget tvättades sydde jag klart bodyn till isabelle och så åkte vi och lämnade den hos dem.
Vi var även på Kent, det var bra. Jag är inget jättefan av dem, men tyckte ändå att det var bra och jag kunde fler låtar än vad jag trodde. Konstigt var dock att folk fick gå runt med glasflaskor in i publiken, det  och att de sålde 250 grams chipspåsar. Vem går på konsert och köper en så stor chipspåse?
Men som sagt, konserten var riktigt bra faktiskt. En bra present av mannen då jag klarade tentan!! TACK!!
Den bästa konserten jag hittills har sett är dock Anna Ternheim på Birdland.

Nu är det snart söndag och jag ska då börja sy på Rickards skjorta och gå på spinning, sedan väntar en vecka på madrass i Linköping...

Puss på er mina kära läsare

Kommentera gärna så blir jag glad =)
Postat av: stina

mycket märkligt med glasflaskorna och chipsen...

sidan heter vladstudio.com, fantastisk är den!

2008-02-10 @ 09:59:00
Postat av: Mamma

Hej, jag är jätteglad för min nya servis, som numera har första plats i skåpen!Tack!
Hoppas du tog ett kort på Isabelles body, jag vill ju se den färdig, och helst på Isabelle.

2008-02-11 @ 11:09:58
Postat av: Håkan

Hejhej...vill bara tala om att jag också blev glad för mammas servis, den var jättebra..har testat den.

2008-02-11 @ 14:21:40

Kommentera gärna så blir jag glad =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0