Universitetet

Nu sitter jag på universitetet. Hade handledning med Sie idag. Nu är det bara att sätta igång att skriva och ordbajsa och vara så tydlig det bara går.

Jag gillar Sie, hon är konstnärlig och otroligt kunnig. Det är kul med sånna människor.


Igår började jag sticka på en tröja till mig, det är oxå roligt, så roligt att jag glömde bort (eller prioriterade bort) att läsa litteraturen som skulle vara läst tills idag...

Rickard är i Stockholm på tjänsteresa (det låter vuxet...) i tre dagar och jag är i linköping i 4 dagar (inte lika vuxet). Jag får sova på en madrass på golvet, Rickard bor på hotell i centrala Stockholm. Så är det när man är fattig student och rik ekonom. HAHA.

Imorgon är det alla hjärtans dag. 
Jag gillar inte den dagen.
Så jag tänker inte köpa något till Rickard, jag tänker inte heller säga grattis eller något.
Varför en dag som denna?
Jag visar gärna min kärlek till honom och till alla andra jag håller kär, men det gör jag när jag känner för det och inte för att affärerna vill att vi ska spendera extra mycket pengar denna dagen.
Så till er jag håller kär: förvänta er ingen present eller sms av mig imorgon. Men om ni får det så är det för att jag vill visa kärlek för att jag känner för det. Inte för att det står i kalendern...

Jag längtar efter att komma hem till min lägenhet igen, det ska bli skönt.
Jag inväntar nog Rickard i Linnet så kan vi få lite kvalitetstid tillsammans i bilen när vi åker hem.

Jag såg ett bra tvprogram igår om klass 9a i Malmö. Det är ett program som jag ska följa, mycket intressant!!

Vi läser om konflikthantering nu, det är oxå intressant!

Ibland är det mycket som är intressant i mitt liv, eller som jag intresserar mig för. Just nu är en sådan period.

Kommentera gärna så blir jag glad =)
Postat av: Åsa

Jag kollade också på den dokumentären och jag är fast =)Funderar mest på vad lärarna som blev utbytta tyckte. Kan tänka mig diskussionerna i personalrummet,
det måste ändå ha känts liiiite kränkande. Jaja, ska bli mkt intressant att följa iaf. Vad blev det som du skulle skriva om till slut? Blev det det där med klädernas betydelse? Kram på dig!

2008-02-13 @ 18:04:51
Postat av: Mats-Olas Fanclub

Även jag såg dokumentären, och den verkar lovande. Som sagt, måste vara jobbigt för de undanträngda lärarna. Sedan kändes det ibland som att speakerrösten snarare höll ett politiskt tal än att han kommenterade programmet, men det gick att stå ut med.

2008-02-14 @ 08:56:43
Postat av: stina

och jag skulle se det där 9A, särskilt som jag läser specialpedagogik nu ju. men missade det givetvis. när är reprisen??????? :)

2008-02-14 @ 09:20:12

Kommentera gärna så blir jag glad =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0