20 veckor kvar tills jag är lärare

Ny vecka
Ny kurs
10 nya böcker att införskaffa
...

Ja jag låter nog en aning bitter. Det är aldrig roligt att lägga flera tusen på kurslitteratur och att sedan även behöva läsa det.

Det blir nog bra, nu börjar jag se ett slut på det.

Igår hade jag söndagsångest. Jag ville verkligen inte till linköping, linnet känns som ett avslutat kapitel i mitt liv.
Ett kapitel som var väldigt roligt för 4 år sedan.
När Sudden bodde i linnet och vi kunde ha våra lunchdejter och alla fyllor och andra påhitt. Det var roligt. Det finns visserligen fler saker som har varit roliga. ALla fikastunder med nullegrupp 9 och tjejsnack med tjejerna från första PA-gruppen.
Just nu känns det som om jag redan har börjat på något nytt.

Idag är jag tillbaka till den 18 augusti 2003. Kursstart i PA3, på en madrass i en tom lägenhet och med en massa längtan och förväntan på det närmsta året.
Skillnaden idag är att det är längtan bort från studentlivet, längtan efter ett fastjobb.
En till skillnad är att det nu är bekanta ansikten som sitter i föreläsningssalen, det var det inte för 4,5 år sedan.

För er som fortfarande befinner er i linnet och kan tänka er att ta en fika får gärna göra av sig till min mobil så träffas jag gärna =)

Innan min bror åkte i oktober fick jag ett album av honom där han skrev att han tyckte att jag skulle kämpa på nu det sista året.
Jag kämpade och klarade (på det berömda fitthåret) tentan. Nu gäller det bara att hålla ut de sista 20 veckorna också.
Jag är just nu motiverad!!

-  -  -
Till helgen ska vi nog till Göteborg. Rickard ska dit och jag tror att jag följer med. Vore ju kul att träffa pelle och pär och de andra som det var längesedan jag såg.

Och nästa helg kanske sudden med man kommer upp och hälsar på. Kanske, sa hon. Jag tycker det vore väldigt skoj, då ska hon få sjunga Henke-sängen i vårt Henke-rum!  Hahaha

Puss från mig


Kommentera gärna så blir jag glad =)
Postat av: Anton

Hahaha...det beromda!
det ar klart du fixar det...du ar en Sjoblom!

pusspuss

2008-01-22 @ 10:56:31

Kommentera gärna så blir jag glad =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0