Hole in one

Uppdaterat med text från Golfdata...


Efter första dagens spel med både foursome och bästboll är det Sollentuna GK som är i ledning på totalt 14 slag under par. Två slag efter och på en andraplats ligger Öijareds GK.  
Av Jenny Fredriksson (2008-07-16)
 
Dagens händelse stod Grännaspelaren Rickard Allard för. Rickard gjorde nämligen en hole-in-one på hål nummer 8 som är ett korthål med en mycket upphöjd green.

- Det kändes jättekul! Den gick i på andra stutsen, sade Rickard med ett leende.

Per Karlsson och Rickard Allard stod även för eftermiddagens bästa resultat, vilket innebar 63 slag (-9). Detta resulterade i att Gränna GK avancerade rejält i resultatlistan och ligger på en sjundeplats inför tredje dagens spel.

Kvarnby GK som är ett av årets nykomlingar har spelat mycket bra under dagen och ligger på en tredjeplats med totalt nio slag under par.

Finspångs Golfklubb är i mycket bra kondition och är en utmaning för spelarna. På en del korthål blåser det betydligt mer på greenen än och utslaget, vilket kräver mycket strategiskt tänkande.



Idag har jag uppdaterat golfdatas hemsida typ var femte minut, lätt överdrivet. Gubben gick ut på hål tio, han och Per spelade bra. Båda spelade och så rapporterade man hela tiden in den som gjorde bäst ifrån sig.
Efter sista uppdateringen visade det sig att någon av dessa två herrar hade gjort en hole in one. Några timmar senare (läs: nyss) fick jag veta att det var  min gubbe och gissa hur mallig jag blev...





Kommentera gärna så blir jag glad =)
Postat av: Jennie

Wow! Inte dåligt att fixa till det! Gratta honom från oss allihopa =)

2008-07-16 @ 20:23:09
URL: http://jennieroman.blogg.se/
Postat av: Åsa

Heja heja Rickard! Hoppas att du känner dig bättre snart! Kram

2008-07-16 @ 21:20:42
Postat av: louise!

åhhhhh, vilken kille! :)

förstår att du är stolt!!

tihi känns nästan som att han kommit en aning längre än dig och mig i sin golfkarriäär, va?! :)

ha ha ha!

ha en mysig sommar!

kram kram!

2008-07-17 @ 08:40:59
URL: http://atasteofmylife.blogg.se/
Postat av: louise!

ha ha ha - här kommer min golfkarriär i korta drag; louise har visserligen grönt kort. lyckades på nåt magiskt sätt klara mig ner till dom där 36. sen jag klarade det har jag inte spelat en enda runda på mitt handicap. harkel så ja, vi är nog ganska lika du och jag, tror jag... ha ha ha!

men klart vi ska ta en runda sen. kan ju alltid hoppa av efter 9 hål och ta en öl istället ... he he he! :)



oj, ska han bli pappa, skvaller på högsta nivån! :) shit, mycket yngling omkring en nu tycker jag! :) fats inte hos mig på långa vägar. men har träffat en norrlänning som jag håller varmt om hjärtat! :) vi får se hur d urartar... he he he!



kram kram!

2008-07-17 @ 11:07:25
URL: http://atasteofmylife.blogg.se/

Kommentera gärna så blir jag glad =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0