GOLF-SM i Finspång

Jag var med och hejade på Gränna under en av fyra tävlingsdagar.
Här kommer foton.




Coach Erik var mycket nervös inför sista dagens spel. 
Fortsätta spela elitserien eller bara spela i division ett...




Mattias laddar inför ett nytt slag.




Tomas och en motståndare från Gävle står och funderar.




Gränna golfklubb hade mycket publik.




Oskar hamnade i bunkern men slutade på 5 under par
och satsade på att slå banrekordet.




Efter nio hål behövde Oskars caddie en korv och Rickard
(skadades inför sista dagen) rapporterar ställningen.




Per var lättad efter en birdie och min bror gick caddie åt honom sista dagen.
Innan dess hade han gått åt Rickard och Peter.




Pappa hade med sig picknick till golftävlingen. Smakade mycket gott!




Här räknas det slag av coachen och två icke spelande spelare.
Allvarligt var det, som sagt vinna eller försvinna...




Grännas publik under några paraplyer.




Att vara caddie innebär många uppgifter, som att hålla klubbor torra,
hålla spelaren torr, hålla i flaggan och mycket annat.




Per och Rickard väntar på prisutdelningen.




Per och Rickard sköt den lägsta scoren på första dagen
och som pris fick de varsin handblåst glasskål.




Sedan fick Rickard ytterligare ett pris, för sim hole-in-one.
En digitalkamera, Panasonic 10,1 megapixels, så nu har vi endel kameror hemma =)



Nöjda över priser och att de är kvar i elitserien
for vi hem för en semestertripp till Kalmar.

Foton från den resan kommer i nästa inlägg.




Kommentera gärna så blir jag glad =)
Postat av: Åsa

Grattis Rickard till priserna! Tror att det är en sådan kamera jag har, men min är svart :) Den är i vilket fall bra tycker jag!

2008-07-24 @ 12:05:20
Postat av: louise

åhhh, va skoj med lite bilder från golf-in-action. fast jagf tycker nog inte riktigt d ser ut sådär när jag spelar... hmmm.... :)

2008-08-10 @ 00:14:25

Kommentera gärna så blir jag glad =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0