Kollegor

Igår var jag och träffade mina blivande kollegor, kände mig fortfarande som en liten lärarstudent. Den känslan kommer nog att sitta i ett tag.

På konferensen hade jag inte mycket att inflika, men vi diskuterade i alla fall mentorsbiten och jag kommer att vara mentor för  7C. Det känns bra och tryggt eftersom jag själv var en c:are.

Första två dagarna nästa termin är PIM-dagar och de för jag kompa ut om jag vill och sedan är det en dag på högskolan och 2 gemensamma innan det är dax för eleverna att börja.

Nu ser jag fram emot hösten!!


Kommentera gärna så blir jag glad =)
Postat av: stina

gött att det känns bra! det kommer gå finfint och jag hoppas att den där lärarstudentkänslan försvinner, för den har jag också.

2008-05-23 @ 18:25:13
Postat av: Mats-Olas Fanclub

C-are jag med, från lågstadiet till gymnasiet!



Angående lärarstudentkänslan så hade det kanske varit konstigt om den hade försvunnit helt direkt, sådär bara över en natt. Det är ju en ordentlig skillnad mellan att vara student och att jobba, så det tar tid (och en del bekräftelse) att vänja sig.



Ja tror som stina att det kommer att gå bra!

2008-05-24 @ 09:16:15
Postat av: Åsa

Jag har också c-barn, men jag har aldrig gått i c själv... Tur att det kändes bra! Märklig känsla det där att det är på riktigt! Det kommer att gå galant alltihopa!

2008-05-24 @ 19:09:57

Kommentera gärna så blir jag glad =)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0